Kapitalistická Čína a komunistické USA

Mises.cz: 27. března 2012, Peter Schiff (přidal Jan Mašek)

Proč kupovat krávu aneb jak je to s daněmi v USA?

Přidat komentář | Zpět na článek

 

Komentáře k článku:

Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
pochvala
27.3.2012 12:10:53, Kohi

opet chvalim preklad a jen dodavam .... V EU a Cechach je to horsi :(:(:(

Reagovat |  0 |  0
Pekné
27.3.2012 12:37:55, thorby

Fašizmus je pre popis súčasného systému (alebo aspoň ekonomiky) viac než vhodné slovo.

Reagovat |  0 |  0
Peter Schiff
27.3.2012 12:50:35, G3000 (neregistrovaný)

Peter Schiff je borec!

Reagovat |  0 |  0
Re: pochvala
27.3.2012 12:53:36, Jan Mašek

Uživatel Kohi napsal:

opet chvalim preklad a jen dodavam .... V EU a Cechach je to horsi :(:(:(


Dik :-)

Tezko rict, obecne receno Schiff si mysli, ze v USA je to horsi nez v Evrope. Chtelo by se to ale podivat na ty cisla.

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: pochvala
27.3.2012 13:02:56, Jakub Skala

Uživatel Jan Mašek napsal:

Uživatel Kohi napsal:

...


Dik :-)

Tezko rict, obecne receno Schiff si mysli, ze v USA je to horsi nez v Evrope. Chtelo by se to ale podivat na ty cisla.


No ono to neni jen o tech cislech... ale spis si myslim, ze ma o evrope prilis ruzove predstavy :)

Kazdopadne clanek je super :)

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: Re: pochvala
27.3.2012 13:12:52, Jan Mašek

Uživatel Jakub napsal:

...


Az ted mi doslo, ze tohle je prvni clanek od Schiffa na misesu.cz. To je ale pekna ostuda, musime to dohnat :)

Reagovat |  0 |  0
Definice
27.3.2012 14:32:40, Definice (neregistrovaný)

Definice socialismu (či fašismu či komunismu či další odrůdy): Násilné vyvlastňování a nedobrovolné přerozdělování majetku.
Tzn. nerespekt k vlastnickým právům.
Tzn. najýkoli stav, kdy jedni ("vláda") si osobují (monopolní) právo odebrat jiným jejich majetek proti jejich vůli.
Tzn. všechny partaje jsou (více či méně) komunistické. Z principu.

Reagovat |  0 |  0
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Re: Re: Re: pochvala
27.3.2012 17:40:12, thorby

Uživatel Jakub napsal:

Uživatel Jan Mašek napsal:

...


No ono to neni jen o tech cislech... ale spis si myslim, ze ma o evrope prilis ruzove predstavy :)

Kazdopadne clanek je super :)

Asi tak nejako.
Ono tá česká polovičná daň vyzerá super, ale keď si človek zráta všetky ostatné daňové povinnosti a ako bonus časovo trojnásobne náročnejšie splnenie týchto povinností, tak je to trocha iný obrázok.

http://www.doingbusiness.org/data/exploreeconomies/united-states/#paying-taxes
http://www.doingbusiness.org/data/exploreeconomies/czech-republic/#paying-taxes

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: Re: pochvala
27.3.2012 17:51:56, Kohi

Uživatel Jakub napsal:

Uživatel Jan Mašek napsal:

...


No ono to neni jen o tech cislech... ale spis si myslim, ze ma o evrope prilis ruzove predstavy :)

Kazdopadne clanek je super :)


Taky si myslim, ze nezna realie :) ... Ono takovy narizeni o biopalivech, nebo zarovkach zadny dane nezveda, ale penize to taha z kapes taky ... Takze korporatni dane jsou v USA sice vetsi, nez v CR, ale korporatni regulace a "ochrana" trhu se vubec nedaji srovnat ... O ostatnich primych a neprimych danich snad nemusim ani mluvit ...

proto mimochodem nerozlisuju moc pravici (konzervativni) a levici (liberalni) ... Ono je totiz celkem jedno, jestli branim lidem v produktivite zakazama a regulacema, nebo jim na to nenecham penize :):) - technicky pak pochopitelne kroky konzervativnich stran nemaji az takovy negativni dusledky (protoze se vetsinou dotykaji mensiho okruhu regulovanych, kdezto "kvantivni expanze" se dotkne vsech), principialne se vsak moc nelisi ...

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: Re: Re: pochvala
27.3.2012 21:10:18, Jan Mašek

Uživatel Kohi napsal:

Uživatel Jakub napsal:

...


Taky si myslim, ze nezna realie :) ... ...


No ale to plati i na druhou stranu, vy zase mozna nedocenujete, jak strasliva situace je v USA. Krome dani je to buzerace podle antidiskriminacniho zakona, podle kteryho musite mit urcitej podil zenskejch a cernejch, musite dokazovat ze pokud nenaberete cernyho ze to neni kvuli diskriminaci a i kdyz ten spor vyhrajete tak musite zaplatit soudni vylohy a pravnika (statisice dolaru), musite zajistit bezpecny podminky pro praci takze prakticky nemuzete mit praci z domova, financni firmy musej nejenom bonzovat na svoje zakazniky ale dokonce nesmej tem zakaznikum rict ze na ne bonzujou, americany zdanujou i kdyz zijou z celej svuj prijem maj v zahranici, hrozi riziko ze vas budou zalovat za odpovednost vyrobku i kdyz si za to muze ten clovek sam (protoze napriklad chybi nalepka ze vybaveni do telocvicny neni vhodne k provozovani sexu), statni agentura EPA (environment protection agency) si klidne vycuca z prstu ze vas pozemek je na chranenym uzemi i kdyz neni a odvolat se muzete jen k tem samejm lidem a za kazdej den co jste nezborili svuj barak vam nauctujou penale 30 tisic dolaru.
No a samozrejme prezident ma pravo kohokoliv, vcetne americkejch obcanu, bez soudu drzet neomezene a navzdy ve vezeni, bez obvineni a bez jakyhokoliv kontaktu s pravnikem a dokonce ho nechat popravit. Jen ukaze prstem a CIA ho popravi a ani to nemusi zverejnit. A tohodle prava Obama uz nejmene v jednom pripade vyuzil.

Nebo v UK: dneska jsem videl 100 metru dlouhou frontu na benzin. Je to zpusobeny stavkou ridicu nakladaku. Voni totiz vsichni ridici nakladaku jsou v jednech odborech. Ale i pred stavkou byly fronty, i o pulnoci. Pocet benzinek totiz reguluje statni urad, takze mate jednu za 50 kilaku, ve stotisicovym meste jsou dve. Tady se neodvazuju spadnout pod pul nadrze, protoze jednu benzinku prejedu, na dalsi budou mit jenom naftu (sance ze nemaj bud naftu nebo benzin je tak 50%) a proste nedojedu. V regalech obchodu jsou po 4 hodine odpoledne prazdny regaly. Hospody jsou narvany ne proto, ze by anglicani tak radi chodili na pivo, ale protoze jich je strasne malo - kazdej rok kazda knajpa musi obnovovat licenci, coz stoji desitky tisic liber. UK uz je fakt jenoim krucek od full-blown socialismu.

ZLATY CESKO !!!!!

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: Re: Re: Re: pochvala
27.3.2012 21:26:03, Jakub Skala

Uživatel Jan Mašek napsal:

Uživatel Kohi napsal:

...


No ale to plati i na druhou stranu, vy zase mozna nedocenujete, jak strasliva situace je v USA. Krome dani je to buzerace podle antidiskriminacniho zakona, podle kteryho musite mit urcitej podil zenskejch a cernejch, musite dokazovat ze pokud nenaberete cernyho ze to neni kvuli diskriminaci a i kdyz ten spor vyhrajete tak musite zaplatit soudni vylohy a pravnika (statisice dolaru), musite zajistit bezpecny podminky pro praci takze prakticky nemuzete mit praci z domova, financni firmy musej nejenom bonzovat na svoje zakazniky ale dokonce nesmej tem zakaznikum rict ze na ne bonzujou, americany zdanujou i kdyz zijou z celej svuj prijem maj v zahranici, hrozi riziko ze vas budou zalovat za odpovednost vyrobku i kdyz si za to muze ten clovek sam (protoze napriklad chybi nalepka ze vybaveni do telocvicny neni vhodne k provozovani sexu), statni agentura EPA (environment protection agency) si klidne vycuca z prstu ze vas pozemek je na chranenym uzemi i kdyz neni a odvolat se muzete jen k tem samejm lidem a za kazdej den co jste nezborili svuj barak vam nauctujou penale 30 tisic dolaru.
No a samozrejme prezident ma pravo kohokoliv, vcetne americkejch obcanu, bez soudu drzet neomezene a navzdy ve vezeni, bez obvineni a bez jakyhokoliv kontaktu s pravnikem a dokonce ho nechat popravit. Jen ukaze prstem a CIA ho popravi a ani to nemusi zverejnit. A tohodle prava Obama uz nejmene v jednom pripade vyuzil.

Nebo v UK: dneska jsem videl 100 metru dlouhou frontu na benzin. Je to zpusobeny stavkou ridicu nakladaku. Voni totiz vsichni ridici nakladaku jsou v jednech odborech. Ale i pred stavkou byly fronty, i o pulnoci. Pocet benzinek totiz reguluje statni urad, takze mate jednu za 50 kilaku, ve stotisicovym meste jsou dve. Tady se neodvazuju spadnout pod pul nadrze, protoze jednu benzinku prejedu, na dalsi budou mit jenom naftu (sance ze nemaj bud naftu nebo benzin je tak 50%) a proste nedojedu. V regalech obchodu jsou po 4 hodine odpoledne prazdny regaly. Hospody jsou narvany ne proto, ze by anglicani tak radi chodili na pivo, ale protoze jich je strasne malo - kazdej rok kazda knajpa musi obnovovat licenci, coz stoji desitky tisic liber. UK uz je fakt jenoim krucek od full-blown socialismu.

ZLATY CESKO !!!!!


Ty krávo, tak to je slusny docela... Jako vzato kolem a kolem je cr fakt jeste pekny misto k zivotu...:/

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: Re: Re: Re: pochvala
27.3.2012 22:34:10, machi

Uživatel Jan Mašek napsal:

Uživatel Kohi napsal:

...


No ale to plati i na druhou stranu, vy zase mozna nedocenujete, jak strasliva situace je v USA. Krome dani je to buzerace podle antidiskriminacniho zakona, podle kteryho musite mit urcitej podil zenskejch a cernejch, musite dokazovat ze pokud nenaberete cernyho ze to neni kvuli diskriminaci a i kdyz ten spor vyhrajete tak musite zaplatit soudni vylohy a pravnika (statisice dolaru), musite zajistit bezpecny podminky pro praci takze prakticky nemuzete mit praci z domova, financni firmy musej nejenom bonzovat na svoje zakazniky ale dokonce nesmej tem zakaznikum rict ze na ne bonzujou, americany zdanujou i kdyz zijou z celej svuj prijem maj v zahranici, hrozi riziko ze vas budou zalovat za odpovednost vyrobku i kdyz si za to muze ten clovek sam (protoze napriklad chybi nalepka ze vybaveni do telocvicny neni vhodne k provozovani sexu), statni agentura EPA (environment protection agency) si klidne vycuca z prstu ze vas pozemek je na chranenym uzemi i kdyz neni a odvolat se muzete jen k tem samejm lidem a za kazdej den co jste nezborili svuj barak vam nauctujou penale 30 tisic dolaru.
No a samozrejme prezident ma pravo kohokoliv, vcetne americkejch obcanu, bez soudu drzet neomezene a navzdy ve vezeni, bez obvineni a bez jakyhokoliv kontaktu s pravnikem a dokonce ho nechat popravit. Jen ukaze prstem a CIA ho popravi a ani to nemusi zverejnit. A tohodle prava Obama uz nejmene v jednom pripade vyuzil.

Nebo v UK: dneska jsem videl 100 metru dlouhou frontu na benzin. Je to zpusobeny stavkou ridicu nakladaku. Voni totiz vsichni ridici nakladaku jsou v jednech odborech. Ale i pred stavkou byly fronty, i o pulnoci. Pocet benzinek totiz reguluje statni urad, takze mate jednu za 50 kilaku, ve stotisicovym meste jsou dve. Tady se neodvazuju spadnout pod pul nadrze, protoze jednu benzinku prejedu, na dalsi budou mit jenom naftu (sance ze nemaj bud naftu nebo benzin je tak 50%) a proste nedojedu. V regalech obchodu jsou po 4 hodine odpoledne prazdny regaly. Hospody jsou narvany ne proto, ze by anglicani tak radi chodili na pivo, ale protoze jich je strasne malo - kazdej rok kazda knajpa musi obnovovat licenci, coz stoji desitky tisic liber. UK uz je fakt jenoim krucek od full-blown socialismu.

ZLATY CESKO !!!!!


Taky si myslím, že na tu hrůzu si ještě můžeme gratulovat. Což je vlastně dost smutný, když můžeme být "rádi", že nedosahujeme takové úrovně buzerace jako jinde :-/

Reagovat |  0 |  0
díky
27.3.2012 22:51:53, MMister

Moc díky za článek, pane Mašku. Ono důvodů, proč nazývat Čínu zemí komunistickou, ale USA nebo EU kapitalistickou, je fakt málo. A spíš by to mělo bejt naopak. Říkám to všude, většinou se mi ale dostane odpovědi, že jsem komunista nebo debil. Takže díky za novej perfektní argument.

Taky díky za ten idiom, neznal jsem. :)

A malá poznámečka: Mám dojem, že to Lincolnovo úsloví se standardně překládá jako "vláda lidu, lidem a pro lidi".

PS: Ty hrůzy o Anglii, co jste napsal, jsem vůbec netušil. Nechcete o tom napsat článeček?

Reagovat |  0 |  0
Re: díky
27.3.2012 23:01:39, MMister

Jinak mně teda vyšlo, že u nás dostane stát 46,4 % a vlastník dostane 53,6 %. (Počítal jsem sazby 19 % DPPO a 15 % daň z dividend.) Kdyžtak mě někdo opravte.

Reagovat |  0 |  0
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Re: Somálsko nebo Čína
28.3.2012 0:18:01, peto

Uživatel Hugo napsal:

Tak kam to bude, pánové?


A co tak KLDR? A co by si povedal na to, keby som ta poslal na kubu? Alebo do piče, aj s celym "argumentom" "ked sa ti nevidi tak vypadni"?

Reagovat |  0 |  0
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Výborný článek
28.3.2012 9:53:08, HynekRk

Výborný článek, jen vice článků od Schiffa!
To je tedy v UK a USA dost hrůza, by si Honzo mohl napsat pomalu i článek dva.

Reagovat |  0 |  0
Re: Výborný článek
28.3.2012 10:04:34, Josef Tětek

Uživatel HynekRk napsal:

Výborný článek, jen vice článků od Schiffa!
To je tedy v UK a USA dost hrůza, by si Honzo mohl napsat pomalu i článek dva.

Doporučuji starší Honzův článek o zkušenostech s UK policií, pěkné počtení.
http://www.mises.cz/clanky/moje-zkusenost-s-anglickou-policii-455.aspx

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: Výborný článek
28.3.2012 10:36:43, HynekRk

Uživatel Josef Tětek napsal:

Uživatel HynekRk napsal:

...

Doporučuji starší Honzův článek o zkušenostech s UK policií, pěkné počtení.
http://www.mises.cz/clanky/moje-zkusenost-s-anglickou-policii-455.aspx


Díky, ale ten právě už znám:)

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: díky
28.3.2012 21:36:41, Jan Mašek

Uživatel MMister napsal:

Jinak mně teda vyšlo, že u nás dostane stát 46,4 % a vlastník dostane 53,6 %. (Počítal jsem sazby 19 % DPPO a 15 % daň z dividend.) Kdyžtak mě někdo opravte.


Jo, vyslo mi to stejne. Stejne je sranda, ze lidi videj cisla 19% a 15% a reknou si to neni tak hrozny, ale ve skutecnosti to je 46%, co? Ten "figl" co udelal Schiff s rozdelenejma ziskama neni figl, to je legitimni. Nerozdeleny zisky jsou zisky jen z ucetniho hlediska, ne z ekonomickyho. Bez nich ta firma fakt neprezije, jsou to normalne naklady.

Ono důvodů, proč nazývat Čínu zemí komunistickou, ale USA nebo EU kapitalistickou, je fakt málo.

No jo, bohuzel to tak je. Ameriku miluju, amici mi sou obecne strasne blizky, je to nadherna a fascinujici zeme, ale proste socik nefunguje nikde na svete.
Jasne, v Cine nemate svobodu slova, ale ekonomickou svobodu mate vyrazne vetsi. Zajimalo by me, jak se tam zije denodenni zivot. Umim si predstavit, ze to o cem se furt mluvi v novinach (ze vladne jedna strana a ze maj cenzuru) normalniho cloveka nejak moc netankuje, protoze si jinak muze delat co chce, nabidka zbozi je nejspis srovnatelna jako u nas a hlavne kazdej rok se to zlepsuje. No a co ze vladne jedna strana? Z myho pohledu se u nas vlady stridaj jenom nominalne, nevidim absolutne zadnej rozdil mezi socanama, ODS, VV nebo kymkoliv jinym, vcetne komousu - nula, zadnej. Jen jmeno. Dobra vlada je vlada co nevladne. V Cine se zda ze vladne min, takze je lepsi.
Moje segra dela ve velky cinsky firme (v Praze) a cinani jsou sice trochu specificky (to jsou ale treba Nemci taky), ale v zasade je to firma jako kazda jina. Narozdil ale od jinejch se ji dari :-)

A malá poznámečka: Mám dojem, že to Lincolnovo úsloví se standardně překládá jako "vláda lidu, lidem a pro lidi".

No jo, to asi jo, diky. Ja sem nikde nenasel nic co by vypadalo jako oficialni preklad (i kdyz zas tolik casu jsem nad tim nestravil) a to co pisete je takovy pekne uhlazeny. No ale uz jsem tam hodil todle a uz to tam necham. Smysl to snad nemeni.

Reagovat |  0 |  0
Re: Výborný článek
28.3.2012 22:06:42, Jan Mašek

Uživatel HynekRk napsal:

Výborný článek, jen vice článků od Schiffa!
To je tedy v UK a USA dost hrůza, by si Honzo mohl napsat pomalu i článek dva.


No to asi jo, je to fakt des. Jde fakt o elementarni veci, veci co denne ovlivnujou a ztrpcujou zivot. Treba tedka na hotelu nemuzu otevrit okno, protoze je to proti nakejm health and safety regulim. Nebo jsem se dneska malem prerazil o napis pozor mokra podlaha, kterej musi bejt metr za dverma na zachod presne uprostred mistnosti (podlaha po vytreni za 5 minut uschne ale ten napis tam musi bejt hodiny nez ho nekdo da pryc). Nebo minulej tejden sem se malem zabil na dalnici protoze dycky kdyz je "prace na silnici" (v 90% tam nikdo zadnou praci nedela, proste zavrou dva pruhy ze tri na tejden a nazdar) tak tam daj takovy ty kuzely, ob dva metry, to jsou desitky mozna stovky tisic kuzelu dohromady v cely zemi, coz je za prvy super business pro nekoho (naprosto legalni, presto vsak podle me brutalni korupce) a za druhy obcas vitr nakej porazi (i kdyz jsou bytelny a tezky) a mate ho v ceste. Jel jsem asi jenom 80km/h a na posledni chvili jsem se mu myskou vyhnul ale kdyby ne tak jsem minimalne oddelal auto.
Nebo na kazdy krizovatce jsou tri sady semaforu pro kazdej pruh (opet, za semafory se da utratit spousta prachu), jen tak. Vsude kruhace (opet stojej spoustu prachu je postavit, proto se rozmahaj i v cechach, i kdyz jsou totalne k nicemu a jenom brzdej vsechny smery) a navic na 80% kruhacu jsou semafory ! Takze odbocit doprava na jednom kruhaci vam zabere treba 5 minut.
Psal jsem ze srandy na statni urad Transport for London, ze krizovatka u Holborn Circus je preplnena pred krizovatkou ale za ni je totalne prazdno, kvuli semaforum. Je to kruhac takze zadny nejsou potreba. Odpovedeli mi ze si jsou toho vedomi, a proto nainstalujou DALSI SEMAFORY a odstranej jeden pruh pro auta aby jich tam tolik nebylo (!!!!). Uz ted je v Londyne min aut nez treba v Pardubicich, a stejne tam maj straslivy zacpy, protoze statni urednik neumi nic jinyho nez zhorsovat sluzby a zadat za to vic penez.

Ty ikonicky cerny taxiky vypadaj pekne na pohlednici, ale jsou to straslivy vrzajici vraky (najezdil jsem s nima dohromady cestu z londyna do prahy, svyho casu jsem s nima jezdil denne takze znam vsechny typy, novy i stary) a jeden stoji stejne penez jako novy Porsche (maj monopol). Navic vecer (nejen v patek) ho proste nesezenete (v Praze zavolate kdykoliv Sedop a do 10 minut u vas stoji perfektni auto za malo penez), stojej se dlouhatansky fronty treba na hodinu na urednikem urcenejch mistech.
Zavedli ten uzasnej system jizdnich kol, na jednom miste si o pucite a na jinym miste ho zase vratite, samozrejme dotovany. Vedle toho ze ukrajina je proti temdle krapum zavodni special samozrejme rano u Waterloo neni jediny kolo a v City naopak ho nejde zaparkovat a tedy vratit, a naopak. Cely to samozrejme stalo nepredstavitelny prachy.
Ve stanici Bank, coz je jedna z nejrusnejsioch stanic v Londyne, neco jako nas Mustek, (tenkrat pri teoristickejch utocich to tusim byla jedna z tech kde to bouchlo) opravujou eskalatory uz od roku 2007 (!!!!). Kuli nim je omezenej prestup. Jde o 20 metru eskalatoru, je to prace na vikend. Jim to trva 5 let (zatim).
Jubilee line metra, jejiz vychodni pulka (pres Canary Wharf) byla otevrena v roce 1999 a o ani ne 10 let pozdejs ji prakticky kazdej vikend zaviraj, protoze ji vopravujou.

A tak dale a tak dale. Mozna bych mohl neco hodit na papir, i kdyz nevim jestli se to zrovna sem hodi.

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: Re: Re: Re: pochvala
28.3.2012 22:28:46, Tomáš Fiala (neregistrovaný)

Uživatel Jan Mašek napsal:

Uživatel Kohi napsal:

...


No ale to plati i na druhou stranu, vy zase mozna nedocenujete, jak strasliva situace je v USA. Krome dani je to buzerace podle antidiskriminacniho zakona, podle kteryho musite mit urcitej podil zenskejch a cernejch, musite dokazovat ze pokud nenaberete cernyho ze to neni kvuli diskriminaci a i kdyz ten spor vyhrajete tak musite zaplatit soudni vylohy a pravnika (statisice dolaru), musite zajistit bezpecny podminky pro praci takze prakticky nemuzete mit praci z domova, financni firmy musej nejenom bonzovat na svoje zakazniky ale dokonce nesmej tem zakaznikum rict ze na ne bonzujou, americany zdanujou i kdyz zijou z celej svuj prijem maj v zahranici, hrozi riziko ze vas budou zalovat za odpovednost vyrobku i kdyz si za to muze ten clovek sam (protoze napriklad chybi nalepka ze vybaveni do telocvicny neni vhodne k provozovani sexu), statni agentura EPA (environment protection agency) si klidne vycuca z prstu ze vas pozemek je na chranenym uzemi i kdyz neni a odvolat se muzete jen k tem samejm lidem a za kazdej den co jste nezborili svuj barak vam nauctujou penale 30 tisic dolaru.
No a samozrejme prezident ma pravo kohokoliv, vcetne americkejch obcanu, bez soudu drzet neomezene a navzdy ve vezeni, bez obvineni a bez jakyhokoliv kontaktu s pravnikem a dokonce ho nechat popravit. Jen ukaze prstem a CIA ho popravi a ani to nemusi zverejnit. A tohodle prava Obama uz nejmene v jednom pripade vyuzil.

Nebo v UK: dneska jsem videl 100 metru dlouhou frontu na benzin. Je to zpusobeny stavkou ridicu nakladaku. Voni totiz vsichni ridici nakladaku jsou v jednech odborech. Ale i pred stavkou byly fronty, i o pulnoci. Pocet benzinek totiz reguluje statni urad, takze mate jednu za 50 kilaku, ve stotisicovym meste jsou dve. Tady se neodvazuju spadnout pod pul nadrze, protoze jednu benzinku prejedu, na dalsi budou mit jenom naftu (sance ze nemaj bud naftu nebo benzin je tak 50%) a proste nedojedu. V regalech obchodu jsou po 4 hodine odpoledne prazdny regaly. Hospody jsou narvany ne proto, ze by anglicani tak radi chodili na pivo, ale protoze jich je strasne malo - kazdej rok kazda knajpa musi obnovovat licenci, coz stoji desitky tisic liber. UK uz je fakt jenoim krucek od full-blown socialismu.

ZLATY CESKO !!!!!

Člověče neblázněte. Jedna benzínka je na křižovatce příjezdu k Tescu, druhá je u Tesca. Další je o 200 metrů dál u Morrisonsu, další je u Tuffinsu... Maj béňo i naftu. Hospod je jak sraxek. V každý díře po granátu, přes kterou jedu a je v ní lidí pět a půl, je aspoň jedna, až si říkám - kdo tam probůh chodí? Ty ovce z pastvin kolem? A z čeho hospodskej i při těch maržích žije? Jasně. UK je v EU se vším všudy a jako všude si ještě místní vládcové jejího veličenstva vymýšlejí tisíc a jednu krávovinu, ale nepřehánět.

Reagovat |  0 |  0
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Re: Re: Výborný článek
28.3.2012 22:40:25, Tomáš Fiala (neregistrovaný)

Uživatel Jan Mašek napsal:

Uživatel HynekRk napsal:

...


No to asi jo, je to fakt des. Jde fakt o elementarni veci, veci co denne ovlivnujou a ztrpcujou zivot. Treba tedka na hotelu nemuzu otevrit okno, protoze je to proti nakejm health and safety regulim. Nebo jsem se dneska malem prerazil o napis pozor mokra podlaha, kterej musi bejt metr za dverma na zachod presne uprostred mistnosti (podlaha po vytreni za 5 minut uschne ale ten napis tam musi bejt hodiny nez ho nekdo da pryc). Nebo minulej tejden sem se malem zabil na dalnici protoze dycky kdyz je "prace na silnici" (v 90% tam nikdo zadnou praci nedela, proste zavrou dva pruhy ze tri na tejden a nazdar) tak tam daj takovy ty kuzely, ob dva metry, to jsou desitky mozna stovky tisic kuzelu dohromady v cely zemi, coz je za prvy super business pro nekoho (naprosto legalni, presto vsak podle me brutalni korupce) a za druhy obcas vitr nakej porazi (i kdyz jsou bytelny a tezky) a mate ho v ceste. Jel jsem asi jenom 80km/h a na posledni chvili jsem se mu myskou vyhnul ale kdyby ne tak jsem minimalne oddelal auto.
Nebo na kazdy krizovatce jsou tri sady semaforu pro kazdej pruh (opet, za semafory se da utratit spousta prachu), jen tak. Vsude kruhace (opet stojej spoustu prachu je postavit, proto se rozmahaj i v cechach, i kdyz jsou totalne k nicemu a jenom brzdej vsechny smery) a navic na 80% kruhacu jsou semafory ! Takze odbocit doprava na jednom kruhaci vam zabere treba 5 minut.
Psal jsem ze srandy na statni urad Transport for London, ze krizovatka u Holborn Circus je preplnena pred krizovatkou ale za ni je totalne prazdno, kvuli semaforum. Je to kruhac takze zadny nejsou potreba. Odpovedeli mi ze si jsou toho vedomi, a proto nainstalujou DALSI SEMAFORY a odstranej jeden pruh pro auta aby jich tam tolik nebylo (!!!!). Uz ted je v Londyne min aut nez treba v Pardubicich, a stejne tam maj straslivy zacpy, protoze statni urednik neumi nic jinyho nez zhorsovat sluzby a zadat za to vic penez.

Ty ikonicky cerny taxiky vypadaj pekne na pohlednici, ale jsou to straslivy vrzajici vraky (najezdil jsem s nima dohromady cestu z londyna do prahy, svyho casu jsem s nima jezdil denne takze znam vsechny typy, novy i stary) a jeden stoji stejne penez jako novy Porsche (maj monopol). Navic vecer (nejen v patek) ho proste nesezenete (v Praze zavolate kdykoliv Sedop a do 10 minut u vas stoji perfektni auto za malo penez), stojej se dlouhatansky fronty treba na hodinu na urednikem urcenejch mistech.
Zavedli ten uzasnej system jizdnich kol, na jednom miste si o pucite a na jinym miste ho zase vratite, samozrejme dotovany. Vedle toho ze ukrajina je proti temdle krapum zavodni special samozrejme rano u Waterloo neni jediny kolo a v City naopak ho nejde zaparkovat a tedy vratit, a naopak. Cely to samozrejme stalo nepredstavitelny prachy.
Ve stanici Bank, coz je jedna z nejrusnejsioch stanic v Londyne, neco jako nas Mustek, (tenkrat pri teoristickejch utocich to tusim byla jedna z tech kde to bouchlo) opravujou eskalatory uz od roku 2007 (!!!!). Kuli nim je omezenej prestup. Jde o 20 metru eskalatoru, je to prace na vikend. Jim to trva 5 let (zatim).
Jubilee line metra, jejiz vychodni pulka (pres Canary Wharf) byla otevrena v roce 1999 a o ani ne 10 let pozdejs ji prakticky kazdej vikend zaviraj, protoze ji vopravujou.

A tak dale a tak dale. Mozna bych mohl neco hodit na papir, i kdyz nevim jestli se to zrovna sem hodi.

Jo. Tak s tímhle souhlas. Moje první setkání s korupcí v UK - způsob opravy místní komunikace - bylo jako rána klackem do hlavy. To by se u nás v ČR investigativci vyvztekali :-))).

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: Re: Re: Re: Re: pochvala
28.3.2012 22:47:37, Jan Mašek

Uživatel Tomáš Fiala napsal:

Uživatel Jan Mašek napsal:

...

Člověče neblázněte. Jedna benzínka je na křižovatce příjezdu k Tescu, druhá je u Tesca. Další je o 200 metrů dál u Morrisonsu, další je u Tuffinsu... Maj béňo i naftu. Hospod je jak sraxek. V každý díře po granátu, přes kterou jedu a je v ní lidí pět a půl, je aspoň jedna, až si říkám - kdo tam probůh chodí? Ty ovce z pastvin kolem? A z čeho hospodskej i při těch maržích žije? Jasně. UK je v EU se vším všudy a jako všude si ještě místní vládcové jejího veličenstva vymýšlejí tisíc a jednu krávovinu, ale nepřehánět.


To proste neni pravda. Ziju tu 5 let, pracoval jsem v Londyne, za londynem (Surrey a pak Hampshire), v Milton Keynes, tedka v Liverpoolu a proste nemate pravdu. Nevim o jakym Tesku mluvite, ale na treba M40, M1 nebo M6 je jedna benzinka (mrnava navic, treba polovicni oproti nasim) jednou za 50 kilaku. Na M25 mezi A3 a M40 (asi 30 kilaku) neni ani jedna.
Na Canary Wharf, kde jsou kancly pro vic nez 100 tisic lidi, je asi 10 hospod. V City podobna koncentrace. Ze je v kazdy dire hospoda neni v rozporu s tim co rikam. V 10 vecer v nedeli nemuzete sehnat misto kam jit na pivo, a to mluvim o centru, Oxford Street. Po pulnoci prakticky bez sance, pokud neovladate naky specialni triky.

Reagovat |  0 |  0
Re: UK
29.3.2012 15:32:19, HynekRk

To je blbé, to pojedu tedy do pěkné země, ještě že jsem alespoň neřidič.

Reagovat |  0 |  0
Opravte mě, jestli se mýlím
29.3.2012 16:20:54, David (neregistrovaný)

ale z investic firma neplatí daň z příjmu přece. Buď ta investice je malá a já si to můžu odepsat celé hned první rok nebo v případě větších investic jsou odpisy, které ale každopádně snižují daňový základ. To samé platí pro mzdu a payroll zaměstnance. V USA se sice platí jedna z nejvyšších firemních daních ze zemí OECD, ale zase na druhou stranu tam nemají DPH. Peter Shiff dělá chybu, že nezapočítává čínskou VAT ve výší 17%. Pokud je ziskovost firmy nízká, tak VAT může v této logice činit i více jak 100% zisku

Reagovat |  0 |  0
CR vs. USA
29.3.2012 17:21:59, Kohi

No o Anglii moc mluvit nemuzu, tu nejak moc v posledni dobe nesleduju, ale furt bych si odvazoval tvrdit, ze v USA je to (co se etatismu tyce) lepsi nez v CR. Ono se to hrozne blbe hodnoti, protoze ty regulace zapocitat moc dobre nejde a ani ty dane srovnavat neni zase tak jednoduchy, navic dolar je svetova mena, takze se tam spreaduje inflace atd atd ...
A hlavne jde taky o mentalitu lidi, jestli je spis libertarianska nebo spis etatisticka... To sice nerika nic o soucasny forme statu, ale rika to neco o mozny budoucnosti a takovej Ron Paul ma docela dost procent ...
(Pseudo-)"Objektivne" by se asi dalo odkazat na nejaky zebricky miry svobody a ve vsech, co jsem videl je UK i USA vysoko nad CR (napr. Heretage) ...
Nepopiram, ze to je v USA strasny, ale myslim, ze tady je to horsi (aniz by o tom verejnost musela vedet)

Reagovat |  0 |  0
Re: CR vs. USA
29.3.2012 18:16:48, Jan Mašek

Uživatel Kohi napsal:

No o Anglii moc mluvit nemuzu, tu nejak moc v posledni dobe nesleduju, ale furt bych si odvazoval tvrdit, ze v USA je to (co se etatismu tyce) lepsi nez v CR. Ono se to hrozne blbe hodnoti, protoze ty regulace zapocitat moc dobre nejde a ani ty dane srovnavat neni zase tak jednoduchy, navic dolar je svetova mena, takze se tam spreaduje inflace atd atd ...
A hlavne jde taky o mentalitu lidi, jestli je spis libertarianska nebo spis etatisticka... To sice nerika nic o soucasny forme statu, ale rika to neco o mozny budoucnosti a takovej Ron Paul ma docela dost procent ...
(Pseudo-)"Objektivne" by se asi dalo odkazat na nejaky zebricky miry svobody a ve vsech, co jsem videl je UK i USA vysoko nad CR (napr. Heretage) ...
Nepopiram, ze to je v USA strasny, ale myslim, ze tady je to horsi (aniz by o tom verejnost musela vedet)


Taky se nechci hadat, ale spis si myslim ze Cechy jsou na tom lip. Treba i z toho duvodu ze mame mentalitu ze na zakony kaslem nebo je nejak obejdeme, ze nas stat je zkorumpovanejsi takze nejakej imbecilni zakon lze za uplatek ignorovat, ze je neefektivnejsi a obecne je v tom vetsi bordel, takze nominalne je treba zakazany nalejvat lidem pred 18 lety ale v praxi na to uplne kazdej kasle a nikdo to nekontroluje. Ze fizlu je relativne malo a valej se na kanapi zavreny nekde v kanclu a tudiz nebuzerujou a nesikanujou tolik.
Mate pravdu ze americka mentalita je takova ze je tam vic podnikavejch lidi, ale to je mentalita toho naroda, to by platilo i kdyby byl stat desetinovej (o to vic), to je proste externi faktor.
Jinak ale makrocisla hovorej celkem jasne, ze USA je na tom nekonecne hur nez Cechy. Zatimco Cesi vyrabej a exportujou a maj obrovskej funkcni prumysl, v USA nevyrabej skoro nic z toho co spotrebovavaj. To mi rpipomina ten vtip, jak Obama si stoupne a spusti projev: "Jako vysledek prace moji administrativy jsem vytvoril spoustu pracovnich mist. Znate takovy ty maly cedulky "Made in China"? Tak ty vyrabime my !!!"
No a inflaci americani naopak exportujou, ta se siri OD nich, ne K nim.

Reagovat |  0 |  0
Re: Opravte mě, jestli se mýlím
29.3.2012 18:23:36, Jan Mašek

Uživatel David napsal:

ale z investic firma neplatí daň z příjmu přece. Buď ta investice je malá a já si to můžu odepsat celé hned první rok nebo v případě větších investic jsou odpisy, které ale každopádně snižují daňový základ. To samé platí pro mzdu a payroll zaměstnance. V USA se sice platí jedna z nejvyšších firemních daních ze zemí OECD, ale zase na druhou stranu tam nemají DPH. Peter Shiff dělá chybu, že nezapočítává čínskou VAT ve výší 17%. Pokud je ziskovost firmy nízká, tak VAT může v této logice činit i více jak 100% zisku


No to sice ne, ale Schiff mluvi o nerozdelenym zisku. Z nej budou investice az pristi rok, ne letos. No a do ty doby nez to utratite tak vam stat vezme 35%.
Ja tomu taky presne nerozumim, nemaj sice DPH (aspon tomu tak nerikaj) ale maj sales tax a to je prakticky to samy. To ale nejsou dane ktery by platila firma, ty plati spotrebitel. je zajimava praxe, ze v obchodech uvadej ceny bez dane, takze si to musite sam spocitat nez dojdete ke kase.

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: Opravte mě, jestli se mýlím
29.3.2012 19:13:36, David (neregistrovaný)

Uživatel Jan Mašek napsal:

Uživatel David napsal:

...


No to sice ne, ale Schiff mluvi o nerozdelenym zisku. Z nej budou investice az pristi rok, ne letos. No a do ty doby nez to utratite tak vam stat vezme 35%.
Ja tomu taky presne nerozumim, nemaj sice DPH (aspon tomu tak nerikaj) ale maj sales tax a to je prakticky to samy. To ale nejsou dane ktery by platila firma, ty plati spotrebitel. je zajimava praxe, ze v obchodech uvadej ceny bez dane, takze si to musite sam spocitat nez dojdete ke kase.


Tak investice se dají financovat i úvěrem nebo od investorů na burze, ale je fakt, že z úspor (čistého zisku) jsou investice nejefektivnější protože nejlevnější. A to je asi jádro pudla Schiffova článku.

Sales tax se kupujícímu v obchodě může jevit stejně jako VAT, ale není to to samé, protože její náklady nese výhradně kupující s konečným obchodníkem (ostatní dodavatelé nepřímo v podobě snížené poptávky) a je také administrativně jednodušší, než naše DPH. Funguje vlastně jako spotřební daň, akorát je stanovena procentulně z částky. Na druhou stranu je otázka, jestli si jako firemní zákazník můžu sales tax odečít, jako u nás DPH, když se jedná o uznatelný náklad.

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: Re: Opravte mě, jestli se mýlím
29.3.2012 19:19:30, Jan Mašek

Uživatel David napsal:

Tak investice se dají financovat i úvěrem nebo od investorů na burze, ale je fakt, že z úspor (čistého zisku) jsou investice nejefektivnější protože nejlevnější. A to je asi jádro pudla Schiffova článku.


No jadro je podle me spis v tom, ze se podival jaky prachy z ty firmy vodtekaj a komu. Nerozdeleny zisky neodtekaj, zustavaj tam. Odtekaj dane a rozdeleny zisky. Dane tvorej vyssi podil tech penez.

Reagovat |  0 |  0
Slobodnými voľbami k socializmu !!!
30.3.2012 18:10:05, libertarian (neregistrovaný)

"Kapitalistická Čína a komunistické USA"
- Tuto myslienku trochu rozvediem.
Prečo je tomu tak, že Čina je kapitalistickejšia, a USA socialistickejšie ?
V Číne nie je ktovieaká demokracia, je tam skôr, taka malá diktatura.
V USA je demokracia ako remeň. Obrovská demokracia.
A čo z toho vyplýva ?
V Číne je totalitka. a totalitka tam udržuje kapitalizmus.
V USA je demokracia, a teda tam maju to, čo chce väčšina voličov. Teda tam maju socializmus.
Na slovensku máme tiež obrovsku demokraciu, a teda tu tiež po posledných volbach máme socík. Ludia proste nechcu kapitalizmus, ludia chcu socializmus. A demokracia im ho dá.
-
V socialistickom Československu sudruhovia blokovali demokraciu, blokovali slobodné voľby, a efekt ? > socializmus padol. Až nová demokracia, ktorá nastala, vráti socializmus naspäť.

Slobodnými voľbami k víťazstvu socializmu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reagovat |  0 |  0
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Re: Slobodnými voľbami k socializmu !!!
30.3.2012 23:05:31, Jan (neregistrovaný)

Uživatel libertarian napsal:

"Kapitalistická Čína a komunistické USA"
- Tuto myslienku trochu rozvediem.
Prečo je tomu tak, že Čina je kapitalistickejšia, a USA socialistickejšie ?
V Číne nie je ktovieaká demokracia, je tam skôr, taka malá diktatura.
V USA je demokracia ako remeň. Obrovská demokracia.
A čo z toho vyplýva ?
V Číne je totalitka. a totalitka tam udržuje kapitalizmus.
V USA je demokracia, a teda tam maju to, čo chce väčšina voličov. Teda tam maju socializmus.
Na slovensku máme tiež obrovsku demokraciu, a teda tu tiež po posledných volbach máme socík. Ludia proste nechcu kapitalizmus, ludia chcu socializmus. A demokracia im ho dá.
-
V socialistickom Československu sudruhovia blokovali demokraciu, blokovali slobodné voľby, a efekt ? > socializmus padol. Až nová demokracia, ktorá nastala, vráti socializmus naspäť.

Slobodnými voľbami k víťazstvu socializmu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


No vidíte a pak že kapitalismus je něco přirozeného. Prdlajs.

Reagovat |  0 |  0
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Re: Re: CR vs. USA
31.3.2012 11:56:28, Petr Málek

Uživatel Jan Mašek napsal:

Uživatel Kohi napsal:

...


Taky se nechci hadat, ale spis si myslim ze Cechy jsou na tom lip. Treba i z toho duvodu ze mame mentalitu ze na zakony kaslem nebo je nejak obejdeme, ze nas stat je zkorumpovanejsi takze nejakej imbecilni zakon lze za uplatek ignorovat, ze je neefektivnejsi a obecne je v tom vetsi bordel, takze nominalne je treba zakazany nalejvat lidem pred 18 lety ale v praxi na to uplne kazdej kasle a nikdo to nekontroluje. Ze fizlu je relativne malo a valej se na kanapi zavreny nekde v kanclu a tudiz nebuzerujou a nesikanujou tolik.
Mate pravdu ze americka mentalita je takova ze je tam vic podnikavejch lidi, ale to je mentalita toho naroda, to by platilo i kdyby byl stat desetinovej (o to vic), to je proste externi faktor.
Jinak ale makrocisla hovorej celkem jasne, ze USA je na tom nekonecne hur nez Cechy. Zatimco Cesi vyrabej a exportujou a maj obrovskej funkcni prumysl, v USA nevyrabej skoro nic z toho co spotrebovavaj. To mi rpipomina ten vtip, jak Obama si stoupne a spusti projev: "Jako vysledek prace moji administrativy jsem vytvoril spoustu pracovnich mist. Znate takovy ty maly cedulky "Made in China"? Tak ty vyrabime my !!!"
No a inflaci americani naopak exportujou, ta se siri OD nich, ne K nim.

Podle mě se to dost těžko srovnává. Já jsem žil v USA rok a můj názor je, že množství regulací je v Česku dozajista menší, o tom žádná. Když je na typickém americkém stropním ventilátoru nálepka, že se do něj nemají strkat ruce, tak to o něčem vypovídá. Stejně tak jejich dodržování, v Česku se na to víceméně kašle (naštěstí), USA je normální fašistický policejní stát a každej by si tam stříknul do kalhot, kdyby někdo přišel na to, že se nechová tak, jak soudruzi nařídili.
Hodně mi taky vadí jejich patriotismus. V Česku lidi stát víceméně nemají rádi. Sice většinou ze špatných důvodů (dává nám málo sociálních dávek, vládnou mu špatní politici ale příště už určitě budou vládout ti správní), ale aspoň něco. Amíci jsou (většinou) patrioti a to jejich dodržování zákonů neplyne jen z fašistických praktik jejich vlády, ale i z toho, že nedodržovat je by bylo "neamerické", "nepatriotské". Opět, pokud na střední škole každé dítě musí povinně před začátkem výuky odříkat:

I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the republic for which it stands. One nation, under God, indivisible, with liberty and justice for all.

tak tu opět něco smrdí.

Na druhou stranu - stále je v USA nižší celkové zdanění. A taky, stále je relativně velké procento Amíků, kteří jsou svobodě tak nějak nakloněni. Vysoká úroveň socialismu v USA není podle mě důsledek toho, že by to tak Amíci chtěli, ale spíš že jim je to úspěšně podsouváno a oni to z nevědomosti přijímají. Tak nějak jsem měl pocit, že aspoň v konzervativních rodinách každý bere za své pravidlo, že se každý má starat sám o sebe a o svoji rodinu a že prostě musí podstoupit vše, co je k tomu nutné. Samozřejmě tento názor je na ústupu, ale pořád tam převládá víc než zde. Ten americký duch svobody z 19. století tam pořád ještě v torzu přežívá. Je to i vidět na volebních preferencích - Petr Mach je určitě o něco méně radikální libertarián než Ron Paul, a přesto je jeho procentuální podpora oproti Paulovi bohužel velmi malá.

Summary: Česko je asi svobodnější země, ale spíš tak nějak ze setrvačnosti z 90. let. V Americe jsou šrouby mnohem utaženější, ale zase veřejné mínění je tam mnohem více nakloněno k nějaké změně správným směrem.

Reagovat |  0 |  0
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Re: Re: Re: Re: Re: CR vs. USA
31.3.2012 21:51:00, Jan Mašek

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel Hugo napsal:

...


Tim chci říct, že česká nenávist ke státu je mnohem víc v tom komunistickym smyslu, že stát udržuje u moci úzkou skupinu vyvolených, kteří žijí v bohatství a vykořisťují nás "obyčejné lidi".


No to je ale velmi presne vnimani reality. Presne o tom stat je. Je uplne smesne naivni si myslet, ze stat bere bohatym a dava chudym. Podivejte se na vsechny ty Janousky, Grosse, Dvoraky, Paroubky a Paroubkovy, Bakaly, Babise, Tvrdiky, Bemy, Vity, Daliky, Zaludy, Dobese, Barty, Koci, Alexandry Novaky, Bendy, Rittigy, Oulicky, Kocky, Jurecky, Hrdlicky, Havy... Potom na stovky a tisice uredniku, co si zijou na vysoky noze, jezdej po svete blabolit, vozirat si drzky a flakat se na konferencich v Bruseli, Strasbourgu, Londyne, New Yorku. Potom vsechny ty parazity stavejici desetkrat a vic predrazeny silnice, parky, tunely, projekty typu Okno, scitani lidu, vsechny ty parazity s nulovym vysledkem prace v agenturach pro zaclenovani, pro rozvoj vzdelanosti. Armady parazitu zijicich z rozpoctu na obranu, ze stokrat predrazenejch zakazek na pistole, padaky, obrneny vozidla, letadla, prani armadniho pradla, udrzbu neexistujicich nebo nepouzivanejch nemovitsoti, i kdyz v tisicilete historii ceskych zemich nas nase armada jeste ani jednou nejen ze neochranila, ale ani nevyjela do boje.
Mam pokracovat?
A pak to srovnejte s clovekem, co musi platit 50% toho co vydela na danich a pak kdyz potrebuje pomoc tak na operaci ceka rok, na podpore dostane 10k po dobu peti mesicu, na penzi dostane osmicku, kazdej urednik si na nej votvira drzku a jedinej jeho kontakt s fizlama je kdyz ho sikanujou za "spatny" parkovani protoze jinde zastavit proste nejde nebo za rychlost, i kdyz ta nema s bezpecnosti vubec nic spolecnyho, pripadne za blbe zabalenou lekarnicku, chybejici reflexnivestu nebo proslej hasicak. Zpatky dostane mozna desetinu toho co zaplatil.
No kurva, mozna ze na tom stezovani si neco je.

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: Re: CR vs. USA
31.3.2012 22:09:38, Jan Mašek

Uživatel Malcik napsal:

...


Malciku temer se vsim naprostej souhlas. Jen par drobnosti:
Ad patriotismus: vono je to dvousecny. Napriklad anglicani jsou casto normalni nackove, nekolikrat mi uz ruzny lidi s nostalgii rikali "no jo, tenkrat jsme ale vladli celymu svetu", nebo ze "falklandy jsou nase a musime SI je branit". Ja rikam "hele neni ti blby ze mluvis uplne stejne jako Hitler?". Tohle nackovstvi v Americe taky je do znacny miry.
Ale patriotismus taky se nekdy ukazuje jako ze jsou hrdy na to, ze jako jedina zeme na svete byli zemi svobody, omezeny vlady, zemi prilezitosti. Ze si muzes delat co chces a nikdo se do tebe nemontuje, ze si navzajem pomahaj na zaklade dobrovolnosti a tak. A pledge of allegiance muze spousta lidi prave chapat jako hlaseni se k tomudle. Zajimavy slovo je tam to "and the republic for which it stands", Ron Paul a jeho fandove otevrene hlasaj odpor k demokracii a hlasej se k republice, neboli statu kterej ma vyjmenovano par veci co smi a zbytek nesmi a je uplne jedno jestli to ma vetsinovou podporu nebo ne, coz se mi libi.

Ad celkove zdaneni: no celkove zdaneni je tam mnohem VYSSI nez u nas. Jasne, dane jako takovy jsou treba nizsi ale musis tam pocitat i inflaci. Co je rozhodujici je vyse statnich vydaju, ne vyse dani. Pokud budou mit dane nula ale vydaje ve vysi 90% ekonomiky, ktery proste vytisknou, tak zcela urcite nepujde o malej stat.

A nakonec, ja zasadne nesouhlasim s vetou, ze Petr Mach ma malou podporu PRESTO, ze je o neco min radikalni. Za prvy Mach neni "o neco" min radikalni ale o nekolik svetelnejch let, a za druhy ja jsem presvedcenej, ze naopak PRAVE PROTO, ze je nekonzistentni, ze je v zasade smirlivej ke statu a sere ho akorat par dotaci agenturam pro kontrolu kvality hnojiv, neboli ze se soustredi na uplny kraviny, ale slona v obejvaku ignoruje nebo dokonce obhajuje (viz jeho podpora CNB), tak prave proto ho lidi neberou vazne a nenadchne ty, kteri stat nenavidi a nepresvedci ty, ktery o tom nepremejsli. Protoze jeho postoj je totalne nejasnej a rozporuplnej.
Schiff, Rogers, Celente a oba Paulove jsou tak popularni prave proto, ze jsou totalne nekompromisni a utocej na podstatu problemu.

Reagovat |  0 |  0
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Re: Re: Re: Re: CR vs. USA
1.4.2012 9:43:58, Petr Málek

Uživatel Jan Mašek napsal:

Ale patriotismus taky se nekdy ukazuje jako ze jsou hrdy na to, ze jako jedina zeme na svete byli zemi svobody, omezeny vlady, zemi prilezitosti. Ze si muzes delat co chces a nikdo se do tebe nemontuje, ze si navzajem pomahaj na zaklade dobrovolnosti a tak. A pledge of allegiance muze spousta lidi prave chapat jako hlaseni se k tomudle. Zajimavy slovo je tam to "and the republic for which it stands", Ron Paul a jeho fandove otevrene hlasaj odpor k demokracii a hlasej se k republice, neboli statu kterej ma vyjmenovano par veci co smi a zbytek nesmi a je uplne jedno jestli to ma vetsinovou podporu nebo ne, coz se mi libi.

Jj, podle mě je ale patriotismus stejně nesmysl. Proč by měli být hrdí na to, že jednou byli takovou zemí? Vždyť se o to nikdo z nich nezasloužil, protože v té době nežil, a v té době nežili ani jejich rodiče ani nikdo jiný, kdo jim je blízký. Amerika 19. století byla skupina úplně cizích osob a nevidím žádné pojítko mezi nimi a mezi současnými Američany. Proto tu hrdost nechápu, a nechápu tedy ani ten patriotismus.

Ad celkove zdaneni: no celkove zdaneni je tam mnohem VYSSI nez u nas. Jasne, dane jako takovy jsou treba nizsi ale musis tam pocitat i inflaci. Co je rozhodujici je vyse statnich vydaju, ne vyse dani. Pokud budou mit dane nula ale vydaje ve vysi 90% ekonomiky, ktery proste vytisknou, tak zcela urcite nepujde o malej stat.

Fair enough :)

A nakonec, ja zasadne nesouhlasim s vetou, ze Petr Mach ma malou podporu PRESTO, ze je o neco min radikalni. Za prvy Mach neni "o neco" min radikalni ale o nekolik svetelnejch let, a za druhy ja jsem presvedcenej, ze naopak PRAVE PROTO, ze je nekonzistentni, ze je v zasade smirlivej ke statu a sere ho akorat par dotaci agenturam pro kontrolu kvality hnojiv, neboli ze se soustredi na uplny kraviny, ale slona v obejvaku ignoruje nebo dokonce obhajuje (viz jeho podpora CNB), tak prave proto ho lidi neberou vazne a nenadchne ty, kteri stat nenavidi a nepresvedci ty, ktery o tom nepremejsli. Protoze jeho postoj je totalne nejasnej a rozporuplnej.
Schiff, Rogers, Celente a oba Paulove jsou tak popularni prave proto, ze jsou totalne nekompromisni a utocej na podstatu problemu.

Tak tady zásadní nesouhlas :) Podívej se na facebook na počet fanoušků Mises.cz a počet fanoušků Strany svobodných občanů. Smutná pravda je, že radikalismus se prostě v Česku nenosí, kdo vyčnívá, je divnej. Co se příliš mnoho odchyluje od statu quo, je špatně, QED. I kdyby status quo byl, že se stavíme na hlavu a odstrkujeme ušima, a přišel by někdo, kdo by navrhoval, abychom chodili po nohou, tak na něj lidi budou koukat jako na divnýho extremistu. To samozřejmě není důvod dělat kompromisy v tom, co říkám, ale bohužel to tak podle mě v Česku funguje. V Americe je to jiné, Amerika byla na extremistické myšlence (tj. minimální stát) vybudována a jak říkám, stále to tam přežívá.

Reagovat |  0 |  0
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
kapitalismus?
2.4.2012 10:37:50, bdX (neregistrovaný)

Čínské úřady opět tvrdě potlačily svobodu internetu - zatkly šest lidí a dočasně zavřely 16 webových portálů v souvislosti s údajnou produkcí a propagací fám (AFP)

Reagovat |  0 |  0
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Re: kapitalismus?
2.4.2012 13:17:55, Jan Mašek

Uživatel bdX napsal:

Čínské úřady opět tvrdě potlačily svobodu internetu - zatkly šest lidí a dočasně zavřely 16 webových portálů v souvislosti s údajnou produkcí a propagací fám (AFP)


To mi pripomina ten vtip "A vy zase zotrocujete otroky"

Bravo, skvelej argument.

Reagovat |  0 |  0
Re: Re: kapitalismus?
2.4.2012 14:15:01, bdX (neregistrovaný)

Uživatel Jan Mašek napsal:
...

Netrefil jste se, je to informace. Z ní lze odvodit, že se jedná stále o komunimus, i když to někdy tak nevypadá. Možná by to šlo nazvat komunismus s kapitalistickou tváří, ale podle mně je ještě brzo na "název" toho, co se tam děje.

Reagovat |  0 |  0
Ignorovaný příspěvek [zobrazit]
Re: Re: Re: CR vs. USA
3.4.2012 11:14:02, Kohi

Uživatel Malcik napsal:

Uživatel Jan Mašek napsal:

...

Summary: Česko je asi svobodnější země, ale spíš tak nějak ze setrvačnosti z 90. let. V Americe jsou šrouby mnohem utaženější, ale zase veřejné mínění je tam mnohem více nakloněno k nějaké změně správným směrem.


To ze spreadujou inflaci jsem samozrejme myslel, jako jejich ekonomicky plus (no, kdyz nad tim tak premejslim, tak se jim mozna tiskne jednodusejc a moh´ by to dlouhodobe bejt spis minus - a historie ukazuje, ze je :))
A jinak bych souhlasil s tim summary .... Jak rikam, je to tezky hodnotit, neziju tam a nevim, jak moc jsou nacionalni a fasisticky (znam jen ty Amiky, co takovy nejsou), ale podle vsech zebricku, co znam, jsou na tom lip (resp. my kvuli EU hur) ... Hodnoceni toho, jak maj zdevastovanou hospodarskou strukturu si delat netroufam i kdyz ten vtip "Made in China" je vybornej a hodne vypovida ... Dlouhodobe ale, maj podle me vetsi sanci se z toho vymanit a vratit se k liberalnejsim hodnotam, Cesi se nemaj k cemu vracet, nemaj to v krvi a vetsina lidi si mysli, ze sobecky (radsi individualisticky) chovani je spatny ... Nadavaj jednou pulkou pusy na stat, druhou pulkou chtej vetsi stat a rukama rozkradaj cokoliv, co neni pribity. V Americe ty etatisticky instituce vznikaly na soukromejch zakladech (nemyslim FED - to je klasicka mafie :)) a tudiz chvilku trva, nez se to prokorumpuje a zneefektivni, takze bych se odvazil tvrdit, ze jejich statni insituce (alespon par) by mohli jeste nejakou chvili fungiovat lip, nez ty nase, krom toho "Common Law" je mnohem bliz libertarianskejm principum, nez evropsky zakoniky (zakony bych nepodcenoval, jsou mozna "mocnejsi", nez statni monopoly - treba CNB) ...
Zjednodusene, kdybych to bral geneticky (spis memeticky) tak vsichni, kdo to (svobodu) meli v genech (memech) zdrhli do Ameriky uz davno a proto to tam jeste preziva (minimalne mentalne)... V Evrope zustali etatisti a tedka nam (s nasi uvedomelou podporou) vladnou :) - vy sice rikate, ze svejkujeme, ale ja bych "uvedomelost" Cechu nepodcenoval ... Spousta z nich ma veeeeeelkou tendenci se chovat "moralne" (vetsinou teda kdyz to nemusej platit) a jsou schopny si treba na hodku vypnout svetla, nebo podporovat Babisovo pseudo-palivo a jeho pseudo-moralni teorie ...

Reagovat |  0 |  0

Bylo ignorováno 27 příspěvků.

Přidat komentář | Zpět na článek

 

Přihlášení
Registrace

Hledání

Tagy

kapitalismus
socialismus

Peter Schiff

Peter Schiff

Profil autora Peter Schiff

Jan Mašek

Profil autora Jan Mašek


 

RSS feed RSS feed (nadpisy) | RSS feed RSS feed (celé články) | Navštivte nás na Facebooku Navštivte nás na Facebooku | Navštivte nás na Twitteru Navštivte nás na Twitteru

Mises.cz, 2014   Licence Creative Commons

Uvedená práce (dílo), jejímž autorem je Ludwig von Mises Institut, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Unported .

Web by Petr Málek | Hosting by Softech | Base Camp

Cílem Mises.cz je ekonomická osvěta veřejnosti, takže uvítáme, když naše texty budete co nejvíce šířit.
Budeme rádi, když ale v rámci slušnosti uvedete, že text máte od nás. Děkujeme!
Šíření je možné pouze u našich vlastních textů. Pokud byl článek převzat nebo přeložen z jiného zdroje, šíření je možné pouze se souhlasem původního zdroje.

Názory prezentované na těchto stránkách jsou individuálními osobními názory jednotlivých přispěvatelů.
Provozovatel tohoto webu k nim nevyjadřuje žádný názor a nenese za ně žádnou odpovědnost.