Mises.cz

Mises.cz

Komentáře k článku Jak dlouhou by měly mít věci životnost?

přidat komentář zpět na článek

mrakoplas

super clanok

Niecim podobnym argumentujem pri diskusiach s ludmi, co si myslia, ze vsetko predtym, bolo v lepsej kvalite ako teraz. A zatial som moc nepochodil. Bud to ludia nechapu, ale slabo argumentujem. Nabuduce clanok vytlacim a precitam :)

Inak najviac to vidno pri autach. je az prekvapujuce ako ludia preferuju auta spred 15-20 rokov, ze to boli echt auta, nie ako teraz, co nic nevydrzia. Pritom terajsie auta vydrzia ovela viac kilometrov pri ovela nizsej kupnej cene. To same pri plynovych kotloch, kde ludia pouzivaju tie svoje ´kvalitne´ uz 15-20 rokov a neuvedomuju si, ze kupou noveho efektivnejsieho by sa im zaplatili vstupne naklady uz za 3-5 rokov. A to nehovorim o vyssom komforte novych kotlov. Clovek nastavi raz a nemusi k nim chodit cely rok... Alebo si predstavte pocitace, co stali 100000 kcs a kolko stoja dnes a co s nimi dokazete robit, a ludia aj tak stale placu, ze tie pocitace nic nevydrzia a po konci zaruky sa pokazia...

diky za clanok

Petr Peltan

když mi bylo 14, také jsem tak uvažoval

Článek je mi sympatický především tím, že když mi bylo 14, 15, 16, také jsem tomuto bludu věřil.
Přimlouval bych se za uvedení článku v Tu Ne Cede Malis.

Co se týče starších aut, ty někteří lidé nevyhledávají jen kvůli delší životnosti. Evropská auta vyrobená před rokem 2005, či ještě lépe 2000, mívají nižší hmotnost karosérie a živější motory a méně otravné elektroniky. Později karoserie těžkly a bobtnaly kvůli bezpečnostním limitům na crash testech, motory se tlumily kvůli limitům na spaliny.
Můžete se projet Renaultem Clio 1,2 55kW z roku 1998 a z roku 2008. Ten starší je nebezpečný šikula, nový je podivný mastodont, ve kterém, když si zapomenete zapout pásy, po chvíli na vás začne houkat a po další chvíli automaticky vypne motor. Mezi Škodou Felicií 1,3 50kW Euro2 a Škodou Fabií HTP 1,2 52kW Euro5 je srovnatelný rozdíl. Nebezpečná felcka tomu obéznímu tříválci ujede. I proto někteří fajnšmekři preferují starší vozy.
Ale místo spiknutí výrobců se spíš jedná o spiknutí normotvůrců a státních schvalovačů.

mrakoplas

Re: když mi bylo 14, také jsem tak uvažoval

Uživatel Petr Peltan napsal:



Co se týče starších aut, ty někteří lidé nevyhledávají jen kvůli delší životnosti. Evropská auta vyrobená před rokem 2005, či ještě lépe 2000, mívají nižší hmotnost karosérie a živější motory a méně otravné elektroniky. Později karoserie těžkly a bobtnaly kvůli bezpečnostním limitům na crash testech, motory se tlumily kvůli limitům na spaliny.
Můžete se projet Renaultem Clio 1,2 55kW z roku 1998 a z roku 2008. Ten starší je nebezpečný šikula, nový je podivný mastodont, ve kterém, když si zapomenete zapout pásy, po chvíli na vás začne houkat a po další chvíli automaticky vypne motor. Mezi Škodou Felicií 1,3 50kW Euro2 a Škodou Fabií HTP 1,2 52kW Euro5 je srovnatelný rozdíl. Nebezpečná felcka tomu obéznímu tříválci ujede. I proto někteří fajnšmekři preferují starší vozy.
Ale místo spiknutí výrobců se spíš jedná o spiknutí normotvůrců a státních schvalovačů.


starsie auta nemaju dlhsiu zivotnost a ludia ich vyhladavuju podla pocitov, nie podla vzorca peniaze = uzitok ... Sam by som chcel Škoda 110 R , da sa kupit a ma 40 rokov, ale to neznamena, ze ma dlhsiu zivotnost...

HynekRk

Re: super clanok

Uživatel mrakoplas napsal:

Niecim podobnym argumentujem pri diskusiach s ludmi, co si myslia, ze vsetko predtym, bolo v lepsej kvalite ako teraz. A zatial som moc nepochodil. Bud to ludia nechapu, ale slabo argumentujem. Nabuduce clanok vytlacim a precitam :)

Inak najviac to vidno pri autach. je az prekvapujuce ako ludia preferuju auta spred 15-20 rokov, ze to boli echt auta, nie ako teraz, co nic nevydrzia. Pritom terajsie auta vydrzia ovela viac kilometrov pri ovela nizsej kupnej cene. To same pri plynovych kotloch, kde ludia pouzivaju tie svoje ´kvalitne´ uz 15-20 rokov a neuvedomuju si, ze kupou noveho efektivnejsieho by sa im zaplatili vstupne naklady uz za 3-5 rokov. A to nehovorim o vyssom komforte novych kotlov. Clovek nastavi raz a nemusi k nim chodit cely rok... Alebo si predstavte pocitace, co stali 100000 kcs a kolko stoja dnes a co s nimi dokazete robit, a ludia aj tak stale placu, ze tie pocitace nic nevydrzia a po konci zaruky sa pokazia...

diky za clanok


Tak s tímto názorem jsem se setkal u Trabantů a Š 120 v diskusích na netu. Hlavně to druhé auto dodnes vidím v běžném provozu dokonce i v Brně každý druhý den. Kdo chtěl a choval se k tomu autu slušně a zaplatil si nutné opravy, tak v tom může jezdit ještě dnes. Koneckonců jezdí i stoletá auta, že. Problém je v tom, že ti lidé, kteří si ty auta chválili zároveň psali, že už v nich léta nejezdí. Čili ti lidé něco tvrdili, ale jednali úplně jinak. Ovšem důležité jsou právě ty činy a ne slova.

xyz

Přesně tak.

Pamatuju se na naší automatickou pračku Tatramatku.

Dnes si lidé často stýskají po její výdrži. A používají přesně stejnou argumentaci. Jo tuhle pračku měla máma na celej život. Ano měla. Ale zaplatila za ní 3 svoje výplaty. Ta pračka totiž stála 6000 Kčs !

Dnes by taková pračka stála zhruba 50 000,- Ale dnešní pračky stojí od 5000 korun, takže můžete za cenu jedné Tatramatky mít 10 dnešních praček. Pokud dnešní pračka vydrží 5 let x 10 praček, máte za stejnou cenu jako vaše maminka kdysi pračky na 50 let a každých 5 let se ta vaše pračka o něco vylepší technologicky, vlastnostma a pod. což u pračky s výdrží se neděje, naopak stárne a vyžaduje servis.

Tibor Mach

Re: když mi bylo 14, také jsem tak uvažoval

Uživatel Petr Peltan napsal:

Článek je mi sympatický především tím, že když mi bylo 14, 15, 16, také jsem tomuto bludu věřil.
Přimlouval bych se za uvedení článku v Tu Ne Cede Malis.

Co se týče starších aut, ty někteří lidé nevyhledávají jen kvůli delší životnosti. Evropská auta vyrobená před rokem 2005, či ještě lépe 2000, mívají nižší hmotnost karosérie a živější motory a méně otravné elektroniky. Později karoserie těžkly a bobtnaly kvůli bezpečnostním limitům na crash testech, motory se tlumily kvůli limitům na spaliny.
Můžete se projet Renaultem Clio 1,2 55kW z roku 1998 a z roku 2008. Ten starší je nebezpečný šikula, nový je podivný mastodont, ve kterém, když si zapomenete zapout pásy, po chvíli na vás začne houkat a po další chvíli automaticky vypne motor. Mezi Škodou Felicií 1,3 50kW Euro2 a Škodou Fabií HTP 1,2 52kW Euro5 je srovnatelný rozdíl. Nebezpečná felcka tomu obéznímu tříválci ujede. I proto někteří fajnšmekři preferují starší vozy.
Ale místo spiknutí výrobců se spíš jedná o spiknutí normotvůrců a státních schvalovačů.


Proto taky autor několikrát zdůrazňuje, že jde o popis situace na svobodném trhu. Ten je v současnosti ale při nejlejším aproximací skutečnosti ( i když v některých oborech a oblastech to prakticky za svobodný trh označit můžeme), někde lepší, někde horší. Tam, kde převládá centrální plánování, tam samozřejmě žádné závěry z článku nemusí platit, protože předpoklady, které k těm závěrům vedou, nejsou splněny.

mrakoplas

este ku kvalite

este ku kvalite, prave na sme.sk vysiel clanok:

http://auto.sme.sk/c/6990230/expert-nove-auto-by-malo-stat-2000-eur-mladi-uz-tuzia-po-inom.html
přidat komentář zpět na článek

Uživatelské menu

Login:
Heslo:
zapamatovat si mě
Nemáte zde účet?
Zaregistrujte se!
RSS feed
Atom feed