Mises.cz

Mises.cz

Komentáře k článku Obětujete vzdělání svých dětí ve jménu egalitářství?

přidat komentář zpět na článek

O´ Pruz

Jen tak dál!

Svatá inkvizice posuzování kolektivizmu a unifikace.

Jsem pro aby unifikace a standardizace skončila. Začneme u TCP/IP protokolu.

Opět jeden bláznivý pokus o narušení koloběhu. Dav je dostatečně standardizován a okraje Gaussovy křivky si jdou vlastní cestou.

Zase jede sociální inženýr zachraňující standard davu od jeho přirozenosti egalitářství.

Jen tak dál!

RadekS

To je zase nesmysl.

Pan Zálom nam tvrdi, ze je mozne meziosobni srovnani uzitku... A tak se domniva, ze lze porovnavat jednotlive kultury nebo snad porovnat jakesi abstraktni elity jako jsou narody. Snazi se stanovit objektivni hodnotu na zaklade subjektivnich kategorii. (Zapadni kultura je lepsi jak Islam, ktery jak tvrdi je anticivilizacni.) Objektivismus neni cestou k pravde.

Robert-Antonio

Re: Jen tak dál!

Uživatel O´ Pruz napsal:

Jsem pro aby unifikace a standardizace skončila. Začneme u TCP/IP protokolu.


Kterým zákonem/nařízením/směrnicí byl standardizován TCP/IP protokol? To si rád poslechnu :-)

O´ Pruz

Re: Re: Jen tak dál!

Antonio onu nadsázku nepochopil.
Přidám vysvětlení.

Je li více lidí, nutně přichází v mezilidském jednání k unifikaci dost podstatného okruhu činností.
Dav si v unifikaci, nebo spíš v onom egalitářství přímo libuje. Je jeho největší zbraní i když na to velice běduje.

Pak přijde vyznavač svobody a chce onomu davu jeho silnou zbraň zakázat a nabádá k opuštění podstaty v naději na nějaké šťastné zítřky svobody, blázni.

Tomáš Fiala

Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel O´ Pruz napsal:

Antonio onu nadsázku nepochopil.
Přidám vysvětlení.

Je li více lidí, nutně přichází v mezilidském jednání k unifikaci dost podstatného okruhu činností.
Dav si v unifikaci, nebo spíš v onom egalitářství přímo libuje. Je jeho největší zbraní i když na to velice běduje.

Pak přijde vyznavač svobody a chce onomu davu jeho silnou zbraň zakázat a nabádá k opuštění podstaty v naději na nějaké šťastné zítřky svobody, blázni.

"Dav" je množina jednotlivců, kde každý z nich sleduje nějaké své cíle. Vyznavač svobody nemá sebemenší zájem na tom, bránit někomu v tom, že bude svých cílů dosahovat v kolektivu. Vyznavač svobody nikomu nechce vnucovat individualismus, protože právě to by bylo v rozporu s tím, že vyznává právo každého jednotlivce svobodně dosahovat svých cílů způsobem, který právě jemu vyhovuje podle jeho svobodného rozhodnutí nejlépe. Jen se brání tomu, aby byl těmi, kdo si pro nějaký svůj cíl vybrali kolektivní řešení, byl do toho kolektivu vehnán násilím. Pokud se kdokoli rozhodne, že nějakého cíle je možné dosáhnout v kolektivu lépe, než kdyby se o totéž snažil zcela vlastními silami, chce takové rozhodnutí učinit svobodně a touží po tom, aby takové rozhodnutí mohl svobodně realizovat s těmi, kdo o něco takového mají zájem. Kdo zájem nemá, ať si to dělá, jak uzná za vhodné. Pokud nenajde nikoho do toho svého kolektivu, nemá právo nikoho do toho nutit. Zdá se, že nepochopení je na Vaší straně.

Axl

Nic / vše

Nic proti stanovování společenských standardů dohodou.

VŠE PROTI standardizaci na někom vynucené a proti jeho vůli z jeho peněz placené.

Tomáš Fiala

Re: Nic / vše

Uživatel Axl napsal:

Nic proti stanovování společenských standardů dohodou.

VŠE PROTI standardizaci na někom vynucené a proti jeho vůli z jeho peněz placené.

No a v tom spočívá ten kardinální problém. Mnoho z těch, kteří chtějí mít nějaké společné standardy/podmínky k nim chtějí donutit komplet všechny pod hrozbou jejich likvidace. Nejsou schopni si uvědomit, že na ty jejich standardy jim někdo může házet bobek a zrovna tak oni mohou házet bobek na kooperaci s těmi, kteří se těmto standardům/podmínkám nemají důvod podřídit. Nechápou, že odmítání nějakých konkrétních společných standardů není rovno snaze o zrušení jakýchkoli společných standardů.

O´ Pruz

Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel Tomáš Fiala napsal:

Ten problém spočívá v jedné drobnosti. Jedinci vstupují do davu, ale dav není tvořen jedinci.

Tomáš Fiala

Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel O´ Pruz napsal:

Uživatel Tomáš Fiala napsal:

Ten problém spočívá v jedné drobnosti. Jedinci vstupují do davu, ale dav není tvořen jedinci.

Prosím...?! :-O

Jan

Nějak jsem to nepochopil

Je toto myšleno jako seriózní článek nebo jako satirizace ultrapravičáctví? Kdybych to četl kdekoliv jinde tak bych si myslel to druhé ale tady...?

Laďka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel Tomáš Fiala napsal:

Uživatel O´ Pruz napsal:

...
Prosím...?! :-O



Pan kolega tím patrně myslel skutečnost, že se jedinci v davu začnou chovat jinak než jak se chovají jako individua (dav má celkově nižší IQ než jedinci jež ho tvoří, podléhá více emocím, je mnohem více manipulovatelný než jedinci, kteří ho tvoří, jako jedinci, atd.). Základní literatura např. Le Bon a jeho Psychologie davu, dál pak třeba psychologický výzkum v oblasti konformismu / nekonformismu.

O´ Pruz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel Tomáš Fiala napsal:
-

Ježíš se ho zeptal: "Jak se jmenuješ?" A on odpověděl: "Mé jméno je Legie, protožeje nás mnoho."Marek 5,9

Tomáš Fiala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel Laďka napsal:

Uživatel Tomáš Fiala napsal:

...


Pan kolega tím patrně myslel skutečnost, že se jedinci v davu začnou chovat jinak než jak se chovají jako individua (dav má celkově nižší IQ než jedinci jež ho tvoří, podléhá více emocím, je mnohem více manipulovatelný než jedinci, kteří ho tvoří, jako jedinci, atd.). Základní literatura např. Le Bon a jeho Psychologie davu, dál pak třeba psychologický výzkum v oblasti konformismu / nekonformismu.

No, z kontextu, v jakém to slovo O´Pruz použil, jsem "dav" pochopil spíš jako "kolektiv".

Tomáš Fiala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel O´ Pruz napsal:

Uživatel Tomáš Fiala napsal:
-

Ježíš se ho zeptal: "Jak se jmenuješ?" A on odpověděl: "Mé jméno je Legie, protožeje nás mnoho."Marek 5,9

Provokačky neberu. Vůli a vědomí má jedinec nikoli dav/skupina. Je mi jedno, jestli podobné hovadiny tvrdí Marek nebo Adolf. Podobné úchylné duševní výstřelky, vyskytující se v literaturách typu Bible, Korán, Mein Kampf apod., jež popírají tento základní fakt nejsou pro mě relevantním argumentem.

catmouse

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel Tomáš Fiala napsal:

Uživatel O´ Pruz napsal:

...
Provokačky neberu. Vůli a vědomí má jedinec nikoli dav/skupina. Je mi jedno, jestli podobné hovadiny tvrdí Marek nebo Adolf. Podobné úchylné duševní výstřelky, vyskytující se v literaturách typu Bible, Korán, Mein Kampf apod., jež popírají tento základní fakt nejsou pro mě relevantním argumentem.

Zodpovědnost pak za své činy nese stále jedinec a ne kolektiv. Každý by si měl rozmyslet čeho chce a nechce být součástí.

Roman2

Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel O´ Pruz napsal:

...

Pak přijde vyznavač svobody a chce onomu davu jeho silnou zbraň zakázat a nabádá k opuštění podstaty v naději na nějaké šťastné zítřky svobody, blázni.

Tohle je článek, nikoliv návrh zákona. Zákon (nebo nařízení) je to, co tento článek kritizuje. Problémem je jako ve většině případů ustanovení každé dementní tzv. vůle lidu zákonem a proti tomu je tento text namířen. A to ponechávám stranou otázku kým a proč byla tato vůle lidu naordinována.

Hugo

co prosím?

"Stejnost osobních hodnot a idejí vynucují kolektivisté prostřednictvím hodnotového relativismu, multikulturalismu a multinacionalismu - požadují smazání nekompatibilních odlišností a konečné smíchání kultur v jednu neidentifikovatelnou masu, v níž si nikdo nebude vědom jakékoliv kulturní nebo národní identity. Lidem zbaveným kulturní identity se totiž snáze vnutí hodnoty jiné, pohodlněji se jim vládne."

Vy jste normálně lhář a demagog. "Smazání nekompatibilních odlišností" požadují leda tak konzervativci, rasisti nebo nacionalisti. Někteří by to smazání dokonce rádi udělali doslovně a rovnou smazali dotyčné "nepřizpůsobivé a nekompatibilní". Relativismus je naopak velmi žádoucí kritické myšlení, které zpochybňuje dlouhodobě tradované mýty a stereotypy, které se nedají vysvětlit jinak než tautologicky nebo resignací ve smyslu "tak to bylo vždycky". Naopak. Tam kde vládne snaha přísně rozlišovat kategorii se lidem snadno vládne, protože lze snadno označit a ocejchovat nepřítele, kterého je potřeba se zbavit a proti kterému se "kompatibilní" musejí spojit.

Navíc národní identina, jak ji rozumíme dnes, je poměrně nová věc. Naopak dominantní byli vždycky různé menší lokální identiny. Dokonce ani v ankapu nic jako národní identina není potřeba. K čemu? Vztah máte ke své vlastní půďe, ke svému soukromému majteku.

Hugo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel Tomáš Fiala napsal:

Uživatel O´ Pruz napsal:

...
Provokačky neberu. Vůli a vědomí má jedinec nikoli dav/skupina. Je mi jedno, jestli podobné hovadiny tvrdí Marek nebo Adolf. Podobné úchylné duševní výstřelky, vyskytující se v literaturách typu Bible, Korán, Mein Kampf apod., jež popírají tento základní fakt nejsou pro mě relevantním argumentem.


A říká vám něco emergence? Že chování nějaké systému nelze vysvětlit z chování jeho jednotlivých částí?

Hugo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel Tomáš Fiala napsal:

...

A říká vám něco emergence? Že chování nějaké systému nelze vysvětlit z chování jeho jednotlivých částí?


Jak určitéte zodpovědnost jedince v takovém systému (davu), když nelze jasně určit, jaký přesně čin co způsobil, protože zde dochází k asymetrickým interakcím (motýlí efekt), nepředvídatelným důsledkům?

Tomáš Fiala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel Hugo napsal:

...

Jak určitéte zodpovědnost jedince v takovém systému (davu), když nelze jasně určit, jaký přesně čin co způsobil, protože zde dochází k asymetrickým interakcím (motýlí efekt), nepředvídatelným důsledkům?

Emergence mi něco říká. Obtížnost rozklíčování odpovědnosti každého jednoho z např. tříčlenné skupiny blbů dělajících bordel na ulici je pochopitelná. Ale nějak mi uniká, kam tím míříte. Co vyplývá pro svobodné rozhodování jednotlivce majícího vůli a vědomí z emergence nebo obtížnosti rozklíčování odpovědnosti za jednotlivé jednotlivců ve skupině?

O´ Pruz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel Tomáš Fiala napsal:
xxxx

Jak vidno ano historické příklady vám nebrání "Vůli a vědomí má jedinec nikoli dav/skupina."

Diagnoza: magor jedinec, podtřída demagog s absolutním viděním světa.

Tomáš Fiala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel O´ Pruz napsal:

Uživatel Tomáš Fiala napsal:
xxxx

Jak vidno ano historické příklady vám nebrání "Vůli a vědomí má jedinec nikoli dav/skupina."

Diagnoza: magor jedinec, podtřída demagog s absolutním viděním světa.

:-O

Roman2

Re: co prosím?

Uživatel Hugo napsal:

"Stejnost osobních hodnot a idejí vynucují kolektivisté prostřednictvím hodnotového relativismu, multikulturalismu a multinacionalismu - požadují smazání nekompatibilních odlišností a konečné smíchání kultur v jednu neidentifikovatelnou masu, v níž si nikdo nebude vědom jakékoliv kulturní nebo národní identity. Lidem zbaveným kulturní identity se totiž snáze vnutí hodnoty jiné, pohodlněji se jim vládne."

Vy jste normálně lhář a demagog. "Smazání nekompatibilních odlišností" požadují leda tak konzervativci, rasisti nebo nacionalisti. Někteří by to smazání dokonce rádi udělali doslovně a rovnou smazali dotyčné "nepřizpůsobivé a nekompatibilní". Relativismus je naopak velmi žádoucí kritické myšlení, které zpochybňuje dlouhodobě tradované mýty a stereotypy, které se nedají vysvětlit jinak než tautologicky nebo resignací ve smyslu "tak to bylo vždycky". Naopak. Tam kde vládne snaha přísně rozlišovat kategorii se lidem snadno vládne, protože lze snadno označit a ocejchovat nepřítele, kterého je potřeba se zbavit a proti kterému se "kompatibilní" musejí spojit.

Navíc národní identina, jak ji rozumíme dnes, je poměrně nová věc. Naopak dominantní byli vždycky různé menší lokální identiny. Dokonce ani v ankapu nic jako národní identina není potřeba. K čemu? Vztah máte ke své vlastní půďe, ke svému soukromému majteku.

Rasismus a nacionalismus jsou typické projevy kolektivistického smýšlení s konzervatismem neslučitelné. To, že jsou dnes řazeny do pravé části spektra a spojují se s konzervatismem, dokazuje pouze, jak volně se nakládá s termíny a posouvají významy.

Relativismus je relativismus a kritické myšlení je kritické myšlení. Jsou to dvě různé věci. Pokud by všichni měli mít "tu svoji pravdu", pak by bylo třeba respektovat i zmíněné rasisty a jiné demagogy, což je nesmysl. Navíc relativismus popírá sám sebe (když je vše relativní, co je potom relativismus samotný?)

Lidem se lépe vládne, když jsou vykořeněné, nerozlišené stádo. Proto nejnestabilnějším prvkem vždy bývaly městské masy - skvělá základna pro buržoazní a později socialistické a národně socialistické revoluce. Hierarchizace společnosti takovému vývoji spíš brání.

Národní identita je určitá soudržnost lidí, kteří mluví stejným jazykem, mají podobné zvyky a náboženský či filozofický základ. Jde spíš o kulturní záležitostí. Multi-kulti v tomto ohledu koná medvědí službu.

Tomáš Fiala

Re: Re: co prosím?

Uživatel Roman2 napsal:

Uživatel Hugo napsal:

...
Rasismus a nacionalismus jsou typické projevy kolektivistického smýšlení s konzervatismem neslučitelné. To, že jsou dnes řazeny do pravé části spektra a spojují se s konzervatismem, dokazuje pouze, jak volně se nakládá s termíny a posouvají významy.

Relativismus je relativismus a kritické myšlení je kritické myšlení. Jsou to dvě různé věci. Pokud by všichni měli mít "tu svoji pravdu", pak by bylo třeba respektovat i zmíněné rasisty a jiné demagogy, což je nesmysl. Navíc relativismus popírá sám sebe (když je vše relativní, co je potom relativismus samotný?)

Lidem se lépe vládne, když jsou vykořeněné, nerozlišené stádo. Proto nejnestabilnějším prvkem vždy bývaly městské masy - skvělá základna pro buržoazní a později socialistické a národně socialistické revoluce. Hierarchizace společnosti takovému vývoji spíš brání.

Národní identita je určitá soudržnost lidí, kteří mluví stejným jazykem, mají podobné zvyky a náboženský či filozofický základ. Jde spíš o kulturní záležitostí. Multi-kulti v tomto ohledu koná medvědí službu.

To, že jsou podobné "choutky" připisovány pravé části spektra není podle mě způsobeno zmatením pojmů. Oni všichni kolektivisti moc dobře vědí, co chtějí. A protože to nemohou na plná ústa říct, snaží se z toho vylhat. Myslí si, že když bláto a špínu z vlastního kýble vylejou na hlavu někomu jinému, stane se to blátem a špínou toho politého...

Hugo

Re: Re: co prosím?

Uživatel Roman2 napsal:

Uživatel Hugo napsal:

...
Rasismus a nacionalismus jsou typické projevy kolektivistického smýšlení s konzervatismem neslučitelné. To, že jsou dnes řazeny do pravé části spektra a spojují se s konzervatismem, dokazuje pouze, jak volně se nakládá s termíny a posouvají významy.

Relativismus je relativismus a kritické myšlení je kritické myšlení. Jsou to dvě různé věci. Pokud by všichni měli mít "tu svoji pravdu", pak by bylo třeba respektovat i zmíněné rasisty a jiné demagogy, což je nesmysl. Navíc relativismus popírá sám sebe (když je vše relativní, co je potom relativismus samotný?)

Lidem se lépe vládne, když jsou vykořeněné, nerozlišené stádo. Proto nejnestabilnějším prvkem vždy bývaly městské masy - skvělá základna pro buržoazní a později socialistické a národně socialistické revoluce. Hierarchizace společnosti takovému vývoji spíš brání.

Národní identita je určitá soudržnost lidí, kteří mluví stejným jazykem, mají podobné zvyky a náboženský či filozofický základ. Jde spíš o kulturní záležitostí. Multi-kulti v tomto ohledu koná medvědí službu.


"Rasismus a nacionalismus jsou typické projevy kolektivistického smýšlení s konzervatismem neslučitelné." Takže když např. Svobodní - zejména mr. Matějka - mají nacionalistické a rasistické postoje, tak jsou kolektivisti, i když se proti kolektivistům ohrazují?

Genocidy, etnické čistky atd. vznikají proto, že naopak lidé jsou jasně rozlišeni a zaškatulkování. Jednoduše lze určit kdo je "náš" a kdo nepřítel. Pokud není jak definovat nepřítele, není koho vyhladit. Jednoduché. Nebo otázka - myslíte, že nepokoje na Balkáně jsou kvůli tomu, že by lidé nevěděli kam patří nebo naopak proto, že až příliš dobře vědí, kdo jsou a kdo je jejich nepřítel?

Navíc - ovládání lidí pomocí PR, reklamy atd. vychází z individualizace. Necháváte sebou manipulovat, neboť máte pocit, že to je něco "přesně pro vás".

Tomáš Fiala

Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel Roman2 napsal:

...

"Rasismus a nacionalismus jsou typické projevy kolektivistického smýšlení s konzervatismem neslučitelné." Takže když např. Svobodní - zejména mr. Matějka - mají nacionalistické a rasistické postoje, tak jsou kolektivisti, i když se proti kolektivistům ohrazují?

Genocidy, etnické čistky atd. vznikají proto, že naopak lidé jsou jasně rozlišeni a zaškatulkování. Jednoduše lze určit kdo je "náš" a kdo nepřítel. Pokud není jak definovat nepřítele, není koho vyhladit. Jednoduché. Nebo otázka - myslíte, že nepokoje na Balkáně jsou kvůli tomu, že by lidé nevěděli kam patří nebo naopak proto, že až příliš dobře vědí, kdo jsou a kdo je jejich nepřítel?

Navíc - ovládání lidí pomocí PR, reklamy atd. vychází z individualizace. Necháváte sebou manipulovat, neboť máte pocit, že to je něco "přesně pro vás".

No a co těmito Vašimi vyjádřeními sledujete? Tak jste někoho nějak onálepkoval a lidstvo jste obvinil z podléhání reklamě, z genocidy a kdovíčeho ještě. Ale co s tím? Můžeme se dozvědět, kam na své věty umístíte "držadlo", aby se z toho stal argument, který se dá nějak uchopit a nějak s ním dál zacházet? Třeba vědět, co na něm rozporovat, kde s ním souhlasit apod.? Takhle Vám mohu říct pouze jedno. Pokud jde o mě osobně, pazgřivcům, kteří mají Vámi popsaný model chování, se budu bránit.

catmouse

Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel Roman2 napsal:

...

"Rasismus a nacionalismus jsou typické projevy kolektivistického smýšlení s konzervatismem neslučitelné." Takže když např. Svobodní - zejména mr. Matějka - mají nacionalistické a rasistické postoje, tak jsou kolektivisti, i když se proti kolektivistům ohrazují?

Genocidy, etnické čistky atd. vznikají proto, že naopak lidé jsou jasně rozlišeni a zaškatulkování. Jednoduše lze určit kdo je "náš" a kdo nepřítel. Pokud není jak definovat nepřítele, není koho vyhladit. Jednoduché. Nebo otázka - myslíte, že nepokoje na Balkáně jsou kvůli tomu, že by lidé nevěděli kam patří nebo naopak proto, že až příliš dobře vědí, kdo jsou a kdo je jejich nepřítel?

Navíc - ovládání lidí pomocí PR, reklamy atd. vychází z individualizace. Necháváte sebou manipulovat, neboť máte pocit, že to je něco "přesně pro vás".

Můžete nám sdělit kde má Mr. Matějka nacion. a rasist. postoje? Můžete dát konkrétní odkaz?
Podle mne celý ten problém není v tom, zda je nebo není někdo rasista (nacionalista...). Dokážu si představit, že je nakonec stejně většina lidí rasisty a největšími rasisty jsou pak de facto bojovníci proti rasismu - ti přeci "rozlišují" co už je a co ještě není rasismus :-). Zakopaný pes ale je celý "systém vlády" a tedy vykonávání agrese (státem). Komu se toto hodí nejvíce do krámu? Komu se hodí boj proti xenofobii, rasismu, nacionalismu atd.? Kdo pěkně tahá za nitky?

Roman2

Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Hugo napsal:


Genocidy, etnické čistky atd. vznikají proto, že naopak lidé jsou jasně rozlišeni a zaškatulkování. Jednoduše lze určit kdo je "náš" a kdo nepřítel. Pokud není jak definovat nepřítele, není koho vyhladit. Jednoduché. Nebo otázka - myslíte, že nepokoje na Balkáně jsou kvůli tomu, že by lidé nevěděli kam patří nebo naopak proto, že až příliš dobře vědí, kdo jsou a kdo je jejich nepřítel?

U Svobodných jsem žádný rasismus nezaznamenal, pokud za rasismus nepovažujete odebrání sociálních dávek. Ale třeba mě osvítíte...

Genocidy vznikají, aby se tyto rozdíly (mezi lidmi) smazaly, aby se odstranila nějaká nerovnost nebo jinakost. Je to projev egalitarismu. Na stejný sentiment hrajou i socialistické politiky.

Jan

Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Roman2 napsal:

Uživatel Hugo napsal:

...
U Svobodných jsem žádný rasismus nezaznamenal, pokud za rasismus nepovažujete odebrání sociálních dávek. Ale třeba mě osvítíte...

Genocidy vznikají, aby se tyto rozdíly (mezi lidmi) smazaly, aby se odstranila nějaká nerovnost nebo jinakost. Je to projev egalitarismu. Na stejný sentiment hrajou i socialistické politiky.


Takže podle vaší logiky, rovnostář chce vyhladit někoho jiného protože jsou si podle něho všichni rovni? To zní přinejmenším trochu.... nerovnostářky.

Jan

Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel catmouse napsal:

Uživatel Hugo napsal:

...
Můžete nám sdělit kde má Mr. Matějka nacion. a rasist. postoje? Můžete dát konkrétní odkaz?
Podle mne celý ten problém není v tom, zda je nebo není někdo rasista (nacionalista...). Dokážu si představit, že je nakonec stejně většina lidí rasisty a největšími rasisty jsou pak de facto bojovníci proti rasismu - ti přeci "rozlišují" co už je a co ještě není rasismus :-). Zakopaný pes ale je celý "systém vlády" a tedy vykonávání agrese (státem). Komu se toto hodí nejvíce do krámu? Komu se hodí boj proti xenofobii, rasismu, nacionalismu atd.? Kdo pěkně tahá za nitky?


Hezkej pokus o sypání hnoje, na ostatní. Připomíná mi to Ayn Rand, která úplně stejným způsobem ospravedlňovala egoismus tak, že tvrdila, že altruismus je egoismus. Dobrý double think na její straně.
Možná místo neustálého hledání konspiračních teorií se ptejte, komu ubližuje xenofobie a rasismus. Pokuste se představit si život z pohledu někoho jiného než sebe (pokud jste toho schopen).

Hugo

Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Roman2 napsal:

Uživatel Hugo napsal:

...
Genocidy vznikají, aby se tyto rozdíly (mezi lidmi) smazaly, aby se odstranila nějaká nerovnost nebo jinakost. Je to projev egalitarismu. Na stejný sentiment hrajou i socialistické politiky.


Jenže rovnostářství neznamená, že jsou všichni stejní, ale naopak, že jsou všichni různí a za svou různost/odlišnost nejsou perzekuováni.

Hugo

Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Jan napsal:

Uživatel catmouse napsal:

...

Hezkej pokus o sypání hnoje, na ostatní. Připomíná mi to Ayn Rand, která úplně stejným způsobem ospravedlňovala egoismus tak, že tvrdila, že altruismus je egoismus. Dobrý double think na její straně.
Možná místo neustálého hledání konspiračních teorií se ptejte, komu ubližuje xenofobie a rasismus. Pokuste se představit si život z pohledu někoho jiného než sebe (pokud jste toho schopen).


Pro empatii tady přece není místo. Jenom silní přežívají. Zbytek můžeme rovnou házet ze skal.

Hugo

Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel catmouse napsal:

Uživatel Hugo napsal:

...
Můžete nám sdělit kde má Mr. Matějka nacion. a rasist. postoje? Můžete dát konkrétní odkaz?
Podle mne celý ten problém není v tom, zda je nebo není někdo rasista (nacionalista...). Dokážu si představit, že je nakonec stejně většina lidí rasisty a největšími rasisty jsou pak de facto bojovníci proti rasismu - ti přeci "rozlišují" co už je a co ještě není rasismus :-). Zakopaný pes ale je celý "systém vlády" a tedy vykonávání agrese (státem). Komu se toto hodí nejvíce do krámu? Komu se hodí boj proti xenofobii, rasismu, nacionalismu atd.? Kdo pěkně tahá za nitky?


http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/198913/Svetovou-valku-s-islamem-povazuji-za-nevyhnutelnou.html

catmouse

Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel catmouse napsal:

...

http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/198913/Svetovou-valku-s-islamem-povazuji-za-nevyhnutelnou.html

A co je v rozporu s mým tvrzením jsem nějak nepochopil?
Že zrovna islám není moc liberální a je zneužíván některými lidmi (státem, organizacemi..) a měli bychom být připraveni se bránit. Nejsou xenofobní spíše ti druzí? Když máte nějaká pravidla chování na svém území (ač nedokonalá, neliberální atd) a někdo Vám bude chtít zavést třeba právo šaríja, protože tak je to správné a tak to ma byt, tak bránícího se budete nazývat nacionalistou, rasistou....?

catmouse

Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Jan napsal:

Uživatel Roman2 napsal:

...

Takže podle vaší logiky, rovnostář chce vyhladit někoho jiného protože jsou si podle něho všichni rovni? To zní přinejmenším trochu.... nerovnostářky.

Mrkněte na historii ale i dnešek, který je stále o tom samém. Kolektivisti chtějí rovnost ale rovnost v chudobě pro ostatní (dle různých "klíčů") ale ne pro "elitu", která je nadřazena.
Na nerovnosti a nestejnosti je pak založena naše existence.
Jediná rovnost může a má být před zákonem a zjednodušeně řečeno to dokáže zajistit pouze konkurence a volný trh.

Central Scrutinizer

Re: Nic / vše

Uživatel Axl napsal:

Nic proti stanovování společenských standardů dohodou.

VŠE PROTI standardizaci na někom vynucené a proti jeho vůli z jeho peněz placené.

Vidím to stejně.
Standardizace může být prospěšná, ať dobrovolná, tak vynucená.
Já se přikláním k té dobrovolné.

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel catmouse napsal:

Uživatel Jan napsal:

...
Mrkněte na historii ale i dnešek, který je stále o tom samém. Kolektivisti chtějí rovnost ale rovnost v chudobě pro ostatní (dle různých "klíčů") ale ne pro "elitu", která je nadřazena.
Na nerovnosti a nestejnosti je pak založena naše existence.
Jediná rovnost může a má být před zákonem a zjednodušeně řečeno to dokáže zajistit pouze konkurence a volný trh.


To je spousta velkých a neopodstatněných tvrzení. Na to mohu buďto nereagovat a nebo reagovat ve stejném stylu (svými vlastními "pravdami"). Já si vybírám tu první možnost, protože nejsem zrovna v náladě na fantazírování.

Roman2

Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Jan napsal:

Uživatel Roman2 napsal:

...

Takže podle vaší logiky, rovnostář chce vyhladit někoho jiného protože jsou si podle něho všichni rovni? To zní přinejmenším trochu.... nerovnostářky.

Právě že si podle něho všichni rovni nejsou, ale měli by být. To je hnací myšlenka egalitarismu už od Francouzké revoluce. Proti rovnosti před zákonem nelze mít nic, ale jinak se to dost zvrtlo a dospělo to až ke komunismu a národnímu socialismu.

Roman2

Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Jan napsal:

Uživatel catmouse napsal:

...

Hezkej pokus o sypání hnoje, na ostatní. Připomíná mi to Ayn Rand, která úplně stejným způsobem ospravedlňovala egoismus tak, že tvrdila, že altruismus je egoismus. Dobrý double think na její straně.
Možná místo neustálého hledání konspiračních teorií se ptejte, komu ubližuje xenofobie a rasismus. Pokuste se představit si život z pohledu někoho jiného než sebe (pokud jste toho schopen).

Egoismus jsme probírali v jiném threadu (http://www.mises.cz/clanky/komentare.asp?clanekid=632)

Roman2

Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel Roman2 napsal:

...

Jenže rovnostářství neznamená, že jsou všichni stejní, ale naopak, že jsou všichni různí a za svou různost/odlišnost nejsou perzekuováni.

To vysvětlujte rovnostářům. Bohužel perzekuovaným je dnes hlavně daňový poplatník za účelem vytvářením "rovných šancí" pro méně přizpůsobivé.

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Roman2 napsal:

Uživatel Jan napsal:

...
Právě že si podle něho všichni rovni nejsou, ale měli by být. To je hnací myšlenka egalitarismu už od Francouzké revoluce. Proti rovnosti před zákonem nelze mít nic, ale jinak se to dost zvrtlo a dospělo to až ke komunismu a národnímu socialismu.


A to je to co si rovnostář opravdu myslí, nebo co si myslíte vy, že si on myslí?

Hugo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Jan napsal:

Uživatel Roman2 napsal:

...

A to je to co si rovnostář opravdu myslí, nebo co si myslíte vy, že si on myslí?


Tak víte, jak jsme si to ted řekli. Nepřítel se musí jasně pojmenovat, jinak by nebylo proti komu bojovat ,-))

Hugo

zvrhlé umění

"Snahu srazit vyšší hodnotu na úroveň primitivního barbarismu lze spatřit všude kolem nás. V umění jsou beztvaré cákance barvy nebo nesmyslné skulptury poskládané z věcí nalezených na smetišti vyzdvihovány znalci jako to pravé, progresivní umění, zatímco snaha o uchopení reality je posuzována jako zkostnatělá a zpátečnická."

Zajímavé. Stejnou rétorikou mluvili nacisti o "zvrhlém uměním." Jsem rád, že víme, od kud vítr vane. Dnes takhle mluví o umění i např. Dělnická strana.

Hugo

nadřazenost civilizace?

"Jestliže se podaří v Evropanech a Američanech zahladit povědomí o hodnotě jejich kultury, o její hodnotové nadřazenosti nad kulturami, jež jsou více či méně barbarské a anticivilizační (např. islám)"

Ano, co třeba fakt, že ta naše slavná tradice západu, třeba antická tradice, se nám dochovala díky muslimským vzdělancům.

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Jan napsal:

Uživatel Roman2 napsal:

...

A to je to co si rovnostář opravdu myslí, nebo co si myslíte vy, že si on myslí?

+1

Central Scrutinizer

Re: zvrhlé umění

Uživatel Hugo napsal:

"Snahu srazit vyšší hodnotu na úroveň primitivního barbarismu lze spatřit všude kolem nás. V umění jsou beztvaré cákance barvy nebo nesmyslné skulptury poskládané z věcí nalezených na smetišti vyzdvihovány znalci jako to pravé, progresivní umění, zatímco snaha o uchopení reality je posuzována jako zkostnatělá a zpátečnická."

Zajímavé. Stejnou rétorikou mluvili nacisti o "zvrhlém uměním." Jsem rád, že víme, od kud vítr vane. Dnes takhle mluví o umění i např. Dělnická strana.

Well said.

Central Scrutinizer

Re: nadřazenost civilizace?

Uživatel Hugo napsal:

"Jestliže se podaří v Evropanech a Američanech zahladit povědomí o hodnotě jejich kultury, o její hodnotové nadřazenosti nad kulturami, jež jsou více či méně barbarské a anticivilizační (např. islám)"

Ano, co třeba fakt, že ta naše slavná tradice západu, třeba antická tradice, se nám dochovala díky muslimským vzdělancům.

Excellent

Roman2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Jan napsal:

Uživatel Roman2 napsal:

...

A to je to co si rovnostář opravdu myslí, nebo co si myslíte vy, že si on myslí?

To je historická zkušenost s rovnostáři. Proto jsem se zmiňoval o nacismu a komunismu. Liberálové měli také rovnostářské tendence, které se ale týkaly spíš rovnosti před zákonem. Ale to už tu bylo řečeno...
Máte nějaké další argumenty k věci?

Roman2

Re: zvrhlé umění

Uživatel Hugo napsal:

"Snahu srazit vyšší hodnotu na úroveň primitivního barbarismu lze spatřit všude kolem nás. V umění jsou beztvaré cákance barvy nebo nesmyslné skulptury poskládané z věcí nalezených na smetišti vyzdvihovány znalci jako to pravé, progresivní umění, zatímco snaha o uchopení reality je posuzována jako zkostnatělá a zpátečnická."

Zajímavé. Stejnou rétorikou mluvili nacisti o "zvrhlém uměním." Jsem rád, že víme, od kud vítr vane. Dnes takhle mluví o umění i např. Dělnická strana.

Neříkal jste náhodou v předchozím příspěvku cosi o pojmenovávání nepřítele?
Ano, mám dojem že nacisti mluvili o zvrhlém umění např. v souvislosti s kulturou výmarské republiky, která asi byla v tomto případě snadný terč, protože umění tohoto období bylo poměrně dekadentní. Není se co divit, výmarská republika neměla co pozitivního nabídnout, takže nacisti snadno vyplnili vyklizený prostor.
Pokud jde o současnost, pak názory Dělnické strany na současné umění budou patrně jedna z mála věcí, na kterých se s ní shodnu.
A teď z toho můžete učinit nějaký dalekosáhlý závěr :)

Hugo

Re: Re: zvrhlé umění

Uživatel Roman2 napsal:

Uživatel Hugo napsal:

...
Neříkal jste náhodou v předchozím příspěvku cosi o pojmenovávání nepřítele?
Ano, mám dojem že nacisti mluvili o zvrhlém umění např. v souvislosti s kulturou výmarské republiky, která asi byla v tomto případě snadný terč, protože umění tohoto období bylo poměrně dekadentní. Není se co divit, výmarská republika neměla co pozitivního nabídnout, takže nacisti snadno vyplnili vyklizený prostor.
Pokud jde o současnost, pak názory Dělnické strany na současné umění budou patrně jedna z mála věcí, na kterých se s ní shodnu.
A teď z toho můžete učinit nějaký dalekosáhlý závěr :)


Tím narážím na logiku argumentace pana Zálom. Ten totiž tvrdí, že typickým znamek kolektivistů je upřednostnování nižší hodnoty před vyšší. Z toho pak vyvozuje i svůj závěr o umění. Vtipné na tom je, že stejné názory jako pan Zálom měli nacisti - čili kolektivisti. Stejně tak nacistické eugenické programy měli za účel systematicky likvidovat "nižší hodnotu" - a to doslova viz zabíjení nejen dětí s downovým syndromem. Skoro se chce říct, že to asi nebude tak černobílé, ale to by mi asi vyneslo nálepku homosexualisty nebo jiného kolektivisty.

Každopádně na tom je hezky vidět, jak lidi jako Zálom mají prostě pojmy typu egalitářství, kolektivismus, multikultaralismus atd. za univerzálního strašáka a nepřítele, kterého uzpůsobit podle aktuálních potřeb.

"Ano, mám dojem že nacisti mluvili o zvrhlém umění např. v souvislosti s kulturou výmarské republiky" no, nacisti tak mluvili hlavně obecně o moderním umění.

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Roman2 napsal:

Uživatel Jan napsal:

...
To je historická zkušenost s rovnostáři. Proto jsem se zmiňoval o nacismu a komunismu. Liberálové měli také rovnostářské tendence, které se ale týkaly spíš rovnosti před zákonem. Ale to už tu bylo řečeno...
Máte nějaké další argumenty k věci?


Nemám, poněvadž stále čekám na nějaké argumenty od vás. Zatím jsem se dočkal jen zkratkovitých polopravd.

Hugo

Re: Re: Re: zvrhlé umění

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel Roman2 napsal:

...

Tím narážím na logiku argumentace pana Zálom. Ten totiž tvrdí, že typickým znamek kolektivistů je upřednostnování nižší hodnoty před vyšší. Z toho pak vyvozuje i svůj závěr o umění. Vtipné na tom je, že stejné názory jako pan Zálom měli nacisti - čili kolektivisti. Stejně tak nacistické eugenické programy měli za účel systematicky likvidovat "nižší hodnotu" - a to doslova viz zabíjení nejen dětí s downovým syndromem. Skoro se chce říct, že to asi nebude tak černobílé, ale to by mi asi vyneslo nálepku homosexualisty nebo jiného kolektivisty.

Každopádně na tom je hezky vidět, jak lidi jako Zálom mají prostě pojmy typu egalitářství, kolektivismus, multikultaralismus atd. za univerzálního strašáka a nepřítele, kterého uzpůsobit podle aktuálních potřeb.

"Ano, mám dojem že nacisti mluvili o zvrhlém umění např. v souvislosti s kulturou výmarské republiky" no, nacisti tak mluvili hlavně obecně o moderním umění.


Zálom hlavně motá pátý přes devátý a očividně nechápe, co kolektivismus znamená nebo spíš jen schválně mlží. Kolektivismus je prostě podřízení zájmů jedince zájmů kolektivu - to přece nijak nesouvisí s tim, jestli jsou oni jedinci výjimeční nebo obyčejní. Podřizování zájmů jednotlivců zájmu například vlastního národa (i jenom to, jak jsou vychováváni k reprodukci jeho tradic a hodnot - což s sebou nese i výuku různých mýtů a stereotypů. Hezky to popsal Halbwachs v Kolektivní paměti - různá společenství (např. národ) si vytvářejí mechanismy sloužící k reprodukci a ospravedlnění vlastní existence, přičemž to, co by mohlo ohrozit existenci společenství je potlačeno a zapomenuto a dál se předávají jen "kanonizované údálosti". V případě národa je to třeba výuka dějepisu jako série důležitých státnických okamžiků a velikánů českých dějin, tradic atd. Stačí si třeba všímat, jak se v TV v období těchto svátků pravidelně vysílají nějaká "kanonická" díla, která národní mýty fixují.Zvláštní je, že tohle lidem jako Klaus už nevadí, naopak by byli rádi, kdyby se takhle lidem mozky vymejvali dál. Sám k tomu ostatně přispívá svými projevy při významných "dnech české státnosti". A běda, jak si dovolíš o národě pochybovat!) je furt kolektivismus. Jenže v tomhle smyslu to mistři jako Zálom, Klaus nebo Matějka a jiní kritci "mulltikulturalismu" už nepoužívaj, protože se to nehodí do krámu. Vyhradili si to pro strašáka "europeismu" a další.

A fakt mne baví Zálomova rétorika s jakou si stěžuje na "ředění" kolektivů nadaných dětí těmi "podřadnými" :-)

Hugo

Re: Re: Re: Re: zvrhlé umění

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel Hugo napsal:

...

Zálom hlavně motá pátý přes devátý a očividně nechápe, co kolektivismus znamená nebo spíš jen schválně mlží. Kolektivismus je prostě podřízení zájmů jedince zájmů kolektivu - to přece nijak nesouvisí s tim, jestli jsou oni jedinci výjimeční nebo obyčejní. Podřizování zájmů jednotlivců zájmu například vlastního národa (i jenom to, jak jsou vychováváni k reprodukci jeho tradic a hodnot - což s sebou nese i výuku různých mýtů a stereotypů. Hezky to popsal Halbwachs v Kolektivní paměti - různá společenství (např. národ) si vytvářejí mechanismy sloužící k reprodukci a ospravedlnění vlastní existence, přičemž to, co by mohlo ohrozit existenci společenství je potlačeno a zapomenuto a dál se předávají jen "kanonizované údálosti". V případě národa je to třeba výuka dějepisu jako série důležitých státnických okamžiků a velikánů českých dějin, tradic atd. Stačí si třeba všímat, jak se v TV v období těchto svátků pravidelně vysílají nějaká "kanonická" díla, která národní mýty fixují.Zvláštní je, že tohle lidem jako Klaus už nevadí, naopak by byli rádi, kdyby se takhle lidem mozky vymejvali dál. Sám k tomu ostatně přispívá svými projevy při významných "dnech české státnosti". A běda, jak si dovolíš o národě pochybovat!) je furt kolektivismus. Jenže v tomhle smyslu to mistři jako Zálom, Klaus nebo Matějka a jiní kritci "mulltikulturalismu" už nepoužívaj, protože se to nehodí do krámu. Vyhradili si to pro strašáka "europeismu" a další.

A fakt mne baví Zálomova rétorika s jakou si stěžuje na "ředění" kolektivů nadaných dětí těmi "podřadnými" :-)


Nehledě na to, že stotožnění multikulturalismu s kolektivismem je hodně účelové. Proč nepadne zmínka o liberálním multikulturalismu? Čili že kulturní identina se vybírá na trhu identin jako osobní volba a nikdo by mne neměl tlačit do nějaké škatule a výmýšlet různé blbiny typu "jsi Čech tak by ses měl chovat tak a tak a dělat to a to"?

HynekRk

Re: zvrhlé umění

Uživatel Hugo napsal:

"Snahu srazit vyšší hodnotu na úroveň primitivního barbarismu lze spatřit všude kolem nás. V umění jsou beztvaré cákance barvy nebo nesmyslné skulptury poskládané z věcí nalezených na smetišti vyzdvihovány znalci jako to pravé, progresivní umění, zatímco snaha o uchopení reality je posuzována jako zkostnatělá a zpátečnická."

Zajímavé. Stejnou rétorikou mluvili nacisti o "zvrhlém uměním." Jsem rád, že víme, od kud vítr vane. Dnes takhle mluví o umění i např. Dělnická strana.


Zálom nemá s nacismem a ani Dělníkovci nic společného. Možná, že mu spíše vadí, že se takové umění sponzoruje prostřednictvím státu.

HynekRk

Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Jan napsal:

Uživatel catmouse napsal:

...

Hezkej pokus o sypání hnoje, na ostatní. Připomíná mi to Ayn Rand, která úplně stejným způsobem ospravedlňovala egoismus tak, že tvrdila, že altruismus je egoismus. Dobrý double think na její straně.
Možná místo neustálého hledání konspiračních teorií se ptejte, komu ubližuje xenofobie a rasismus. Pokuste se představit si život z pohledu někoho jiného než sebe (pokud jste toho schopen).


Pokud je mi známo, tak spor ohledně altruismu nebyl nikdy vyřešen. Takže o doublethinku nemůže být ani řeč, to je jen Váš strawman.

HynekRk

Re: Re: Re: zvrhlé umění

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel Roman2 napsal:

...

Tím narážím na logiku argumentace pana Zálom. Ten totiž tvrdí, že typickým znamek kolektivistů je upřednostnování nižší hodnoty před vyšší. Z toho pak vyvozuje i svůj závěr o umění. Vtipné na tom je, že stejné názory jako pan Zálom měli nacisti - čili kolektivisti. Stejně tak nacistické eugenické programy měli za účel systematicky likvidovat "nižší hodnotu" - a to doslova viz zabíjení nejen dětí s downovým syndromem. Skoro se chce říct, že to asi nebude tak černobílé, ale to by mi asi vyneslo nálepku homosexualisty nebo jiného kolektivisty.

Každopádně na tom je hezky vidět, jak lidi jako Zálom mají prostě pojmy typu egalitářství, kolektivismus, multikultaralismus atd. za univerzálního strašáka a nepřítele, kterého uzpůsobit podle aktuálních potřeb.

"Ano, mám dojem že nacisti mluvili o zvrhlém umění např. v souvislosti s kulturou výmarské republiky" no, nacisti tak mluvili hlavně obecně o moderním umění.


Já bych to tak neviděl, Vy v podstatě jenom lžete. Nikde v článku se nepíše o tom, že by pan Zálom byl pro zakázání tzv. nižšího umění a ani tam není zmínka o tom, že by požadoval likvidaci nějaké nižší hodnoty. Vy si projektujete údajná tvrzení pana Záloma a pak je kritizujete, podobně jako zde pan Jan, tak používáte oblíbenou taktiku strawmenů.

Hugo

Re: Re: Re: Re: zvrhlé umění

Uživatel HynekRk napsal:

Uživatel Hugo napsal:

...

Já bych to tak neviděl, Vy v podstatě jenom lžete. Nikde v článku se nepíše o tom, že by pan Zálom byl pro zakázání tzv. nižšího umění a ani tam není zmínka o tom, že by požadoval likvidaci nějaké nižší hodnoty. Vy si projektujete údajná tvrzení pana Záloma a pak je kritizujete, podobně jako zde pan Jan, tak používáte oblíbenou taktiku strawmenů.


Však já taky netvrdím, že pan Zálom někoho chce likvidovat, ale že logika jeho uvažování, resp. výchozí předpoklad, že existuje nějaká nadražená civilizace, vyšší hodnota a pak barbarská "nižší" je prostě logika uvažování nacistů. Ti tohle jen dovedli do extrému. Ukazovat na tuhle podobnost není lhaní, resp. je to stejné lhaní, jako odpůrci europeismu rádi říkají, že EU je jen novodobá SSSR a sami se rádi nacisty a komunisty rádi ohánějí.

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel HynekRk napsal:

Uživatel Jan napsal:

...

Pokud je mi známo, tak spor ohledně altruismu nebyl nikdy vyřešen. Takže o doublethinku nemůže být ani řeč, to je jen Váš strawman.


Pokud je mi známo, tak spor ohledně altruismu nikdy neexistoval. To byl pouze straw man některých ideologů.

Roman2

re Hugo

Zdá se, že vám nejvíc vadí rétorika pana Záloma. Osobně ho neznám, takže za něho nemůžu mluvit, ale pár článků jsem od něj už četl a řekl bych, že tímto stylem píše záměrně, aby provokoval a trochu se bouřil proti dnešnímu tzv. politicky korektním vyjadřování, relativizace hodnot a neuchopitelnosti pravd.
Rozlišovat mezi vyšším a nižším, civilizovaným a barbarským je zhruba stejným projevem nacistického myšlení jako rozlišovat mezi dobrým a špatným. Nebo vám příjde nadřazování dobrého nad špatné nějak ideologicky závadné? Netolerujeme-li barbarské chování u jednotlivce, je to samé chování u národa nebo kulturního okruhu najednou posvátné a nedotknutelné?
Je evidentní (alespoň pro zastánce individualismu), že podřízení se nějakému kolektivu by mělo být ze strany jednotlivce dobrovolné, nikoliv z donucení. Osobně mi idea evropanství nevadí, což znamená především příslušnoti ke křesťanské kultuře, ale co se k ní dnes váže v podobě EU, jsou monstrozity.
Multi-kulti v podání EU je jednou z nich. Kde by stačilo důsledně chránit práva jednotlivců, tam jsou najednou práva menšin a antidiskriminační legislativa. Je skutečně perlička, že politika, která nás má chránit před vámi oblíbeným strašákem nacismu, vedla k posílení nacionalistických stran v celé Evropě.
Podobně u nás se otvírají muzea romské kultury a přitom hlavním problémem tzv. romské otázky je zneužívání sociálních dávek. To je důvod, proč většina čechů nesnáší romy.
Na tom všem je špatná idea, že se vytvoří nějaký politický orgán, který prosadí nějaký legislativní mechanismus, který to všechno napraví a o zbytek se postará propaganda. Tohle mají společné národní socialisti, bolševici i (euro)demokraté.

Roman2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Jan napsal:

Uživatel Roman2 napsal:

...

Nemám, poněvadž stále čekám na nějaké argumenty od vás. Zatím jsem se dočkal jen zkratkovitých polopravd.

Je mi líto, na vás jsem krátký. Možná byste mě mohl oslnit nějakými celopravdami, nejlépe v plném znění, abych dále netápal v intelektuálních tmách.

HynekRk

Re: Re: Re: Re: Re: zvrhlé umění

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel HynekRk napsal:

...

Však já taky netvrdím, že pan Zálom někoho chce likvidovat, ale že logika jeho uvažování, resp. výchozí předpoklad, že existuje nějaká nadražená civilizace, vyšší hodnota a pak barbarská "nižší" je prostě logika uvažování nacistů. Ti tohle jen dovedli do extrému. Ukazovat na tuhle podobnost není lhaní, resp. je to stejné lhaní, jako odpůrci europeismu rádi říkají, že EU je jen novodobá SSSR a sami se rádi nacisty a komunisty rádi ohánějí.


To je nesmysl, každý má nějaký žebříček, kde má celou řadu věcí různě seřazenu, to by měl pak dle Vaší logiky každý uvažování nacistů. Vy velmi pravděpodobně také považujete (některé) Zálomovi argumenty za inferiorní. Jste proto hned nácek? Stran EU versus SSSR s Váma docela souhlas.

HynekRk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co prosím?

Uživatel Roman2 napsal:

Uživatel Jan napsal:

...
Je mi líto, na vás jsem krátký. Možná byste mě mohl oslnit nějakými celopravdami, nejlépe v plném znění, abych dále netápal v intelektuálních tmách.


Je tu i služba ignorace, lze docela doporučit!

Central Scrutinizer

Dilema

Jak reagovat na tento článek?
Souhlasím i nesouhlasím.
Souhlasím s pointou článku.

Central Scrutinizer

Kulturní "nadřazenost Evropanů a Američanů"?

Autor by měl vytáhnout hlavu z vlastního konečníku.

Central Scrutinizer

Re: To je zase nesmysl.

Uživatel RadekS napsal:

Pan Zálom nam tvrdi, ze je mozne meziosobni srovnani uzitku... A tak se domniva, ze lze porovnavat jednotlive kultury nebo snad porovnat jakesi abstraktni elity jako jsou narody. Snazi se stanovit objektivni hodnotu na zaklade subjektivnich kategorii. (Zapadni kultura je lepsi jak Islam, ktery jak tvrdi je anticivilizacni.) Objektivismus neni cestou k pravde.
Vidím to stejně.

Central Scrutinizer

Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel Robert-Antonio napsal:

Uživatel O´ Pruz napsal:

...

Kterým zákonem/nařízením/směrnicí byl standardizován TCP/IP protokol? To si rád poslechnu :-)

OK
http://www.rfc-editor.org/categories/rfc-standard.html

Central Scrutinizer

Re: Nic / vše

Uživatel Axl napsal:

Nic proti stanovování společenských standardů dohodou.

VŠE PROTI standardizaci na někom vynucené a proti jeho vůli z jeho peněz placené.

Přesně tak.

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel Laďka napsal:

Uživatel Tomáš Fiala napsal:

...


Pan kolega tím patrně myslel skutečnost, že se jedinci v davu začnou chovat jinak než jak se chovají jako individua (dav má celkově nižší IQ než jedinci jež ho tvoří, podléhá více emocím, je mnohem více manipulovatelný než jedinci, kteří ho tvoří, jako jedinci, atd.). Základní literatura např. Le Bon a jeho Psychologie davu, dál pak třeba psychologický výzkum v oblasti konformismu / nekonformismu.

+1 : )

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!

Uživatel O´ Pruz napsal:

Uživatel Tomáš Fiala napsal:
xxxx

Jak vidno ano historické příklady vám nebrání "Vůli a vědomí má jedinec nikoli dav/skupina."

Diagnoza: magor jedinec, podtřída demagog s absolutním viděním světa.

To sedí : )

Hugo

Zálom

No, pan Zálom se ve svém novém textu "Cesta do hlubin študákovy levičácké duše" opět vyznamenal.
přidat komentář zpět na článek

Uživatelské menu

Login:
Heslo:
zapamatovat si mě
Nemáte zde účet?
Zaregistrujte se!
RSS feed
Atom feed