Mises.cz

Mises.cz

Komentáře k článku Svoboda učení - část III.

přidat komentář zpět na článek

Petr

:-)

Vědecké vzdělávání. Skutečná věda je zábavná asi tak jako vrcholovej sport. Kdekdo má chuť hrát fotbal, ale jen málokdo má chuť deně hodiny dřít někde na trávníku, aby mohl hrát fotbal na té nejvyšší úrovni. Všechna ta hesla Věda hrou jsou hodně zavádějící. Ještě si to rozmyslím a popíšu to podrobněji.

Petr

:-)

Podstatou vědy je zkoumání skutečnosti a získávání dosud neobjevených informací. K tomu bohužel potřebujete znát i ty objevené informace. To asi ten zásadní rozdíl.

Základní škola by určitě neměla potlačovat zvěavost. NA druhou stranu, pokud se chcete stát odborníkem ve fyzice musíte rychle a efektivně načerpat vědomosti od matematický analýzy přes kvantovou mechaniku až k tomu co se chystáte dělat. Až v tem moment se dostáváte někam na hranu dnešního poznání. A právě v tenhle moment začíná věda.


Ale je to dobrý článek.

Miroslav Polách

Flow

příjde mi, že učení je o dosahování "flow" (http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_(psychology))- situace, kdy se člověk absolutně ponoří do dané činnosti a naprosto se jí oddá (více v odkazu)

http://www.ted.com/talks/lang/en/mihaly_csikszentmihalyi_on_flow.html

zajímavá literatura na toto téma je Pohon od Dana Pinka

Vendula

Re: :-)

Uživatel Petr napsal:

Podstatou vědy je zkoumání skutečnosti a získávání dosud neobjevených informací. K tomu bohužel potřebujete znát i ty objevené informace. To asi ten zásadní rozdíl.

Základní škola by určitě neměla potlačovat zvěavost. NA druhou stranu, pokud se chcete stát odborníkem ve fyzice musíte rychle a efektivně načerpat vědomosti od matematický analýzy přes kvantovou mechaniku až k tomu co se chystáte dělat. Až v tem moment se dostáváte někam na hranu dnešního poznání. A právě v tenhle moment začíná věda.


Ale je to dobrý článek.


Z kolika dětí se stanou skutečně vědci, aby museli projít systémem vzdělávání jaký popisujete? Pro 99 % dětí by vzdělávání mělo být i nadále jejich přirozenou touhou, kterou by učitelé měli jen vhodně rozvíjet a podporovat. Navíc si myslím, že i dítě-vědec si samo dojde ke kvantové mechanice a bude to dělat tou samou hravou formou jako do svých 6ti let.
Spíš si myslím, že za současných podmínek není možné děti rozvíjet individuálně a stále vidím snahu o co největší kvantitu nad kvalitou a hlavně aby to bylo nyní ekonomicky výhodné i na úkor zisků v budoucnosti.
přidat komentář zpět na článek

Uživatelské menu

Login:
Heslo:
zapamatovat si mě
Nemáte zde účet?
Zaregistrujte se!
RSS feed
Atom feed