Mises.cz

Mises.cz

Komentáře k článku Svoboda učení - část VIII.

přidat komentář zpět na článek

Thorby

Vzťahy

Je veľmi zaujímavé, že školy sa vo všeobecnosti považujú za akúsi prípravu na prácu v kolektíve a pri tom v nich existujú v podstate· dva druhy vzťahov:
- kolegovia na podobnej úrovni (spoulužiaci)
- autority na podobnej úrovni (učiteľ, riaditeľ, školník)

Avšak v reálnom svete sú tie vzťahy omnoho rôznorodejšie. Inak pristupujem k šéfke, inak k priamemu nadriadenému, inak ku kolegyni staršej o tri roky a inak ku kolegyni staršej o tridsať rokov, inak ku stálym klientom, inak k novým klientom, inak k externej účtovníčke... A samozrejme postupom času sa to mení, s tamtou som si potykal, s tamtým idem občas na pivo, henten vkuse nadáva na ceny...

· - upozornenie pre trollov, "v podstate" nie je synonymom k "iba"

mrakoplas

...

kde to mozem podpisat?
Inak vzdy sa stane, ze po zacati chodenia do skolky (skoly) dieta takzvane "ohlupne", kedze je koniec (vacsinovej) interakcie s dospelym (matkou ci otcom). To vam potvrdi hadam kazdy rodic... Mno holt, treba sa potom venovat dietatu o to viac a dufat, ze ostatny rodicia robia to iste :)

Central Scrutinizer

Svoboda k učení

V teorii to vypadá dobře, já bych podobný způsob výuky žáků a studentů uvítal...
...pokud dá záruky že těm rychlejším, bystřejším, pokročilejším, svědomitějším rovněž poskytne mechanismy které jim umožní z jejich kruhu vytřídit ty kteří jej negativně narušují.
Ty samé záruky a mechanismy potom i.m.o musí být poskytnuty i těm pomalejším, méně bystrým, měně pokročilým či méně svědomitým.
Jedná se o určení hranice, kde svoboda jedněch končí a svoboda druhých začíná.
Absolutní a neomezená svoboda není možná ani ve školním prostředí, ani v reálném životě.

Tento "seriál", ač plný líbivých předpokladů zatím nebere v potaz realitu a různé "rušivé elementy" které jsou větším či menším problémem všech forem výuky.
Snad se k tomu časem propracuje.
Většina z nás se jistě setkala s těmi, kteří sabotovali vše o co se kolektiv snažil,
se šplhouny kteří se naopak snažili zviditelnit tím že se demonstrativně cpali do všeho (ať k tomu měli schopnosti nebo ne) a ještě si ihned přisvojovali autoritu vše řídit,
se staršími žáky kteří s oblibou zneužívali a ponižovali ty mladší, se šikanou, atd. atd.

Ke věkové segregaci dochází hlavně proto, že od dob industriální revoluce se pod tlakem industrialistů začalo na lidi hledět jako na komoditu (human resource) a na školství jako na výrobu /produkci, kde je kladen důraz především na efektivitu (snižování nákladů, zvyšování počtu segregovaných žáků na jednoho specializovaného učitele, atd.).

Samozřejmě, je pravděpodobné že přes veškerou vysněnou efektivitu školství na svobodném trhu lze očekávat, že bude třeba MNOHEM více "schopných" učitelů což bude vyžadovat mnohem vyšší náklady jejichž následkem bude mnohem nižší přístupnost pro všechny.
Segregace se může změnit v diskriminaci.

Kosik

Re: Svoboda k učení

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Tento "seriál", ač plný líbivých předpokladů zatím nebere v potaz realitu a různé "rušivé elementy" které jsou větším či menším problémem všech forem výuky.
Snad se k tomu časem propracuje.
Většina z nás se jistě setkala s těmi, kteří sabotovali vše o co se kolektiv snažil,
se šplhouny kteří se naopak snažili zviditelnit tím že se demonstrativně cpali do všeho (ať k tomu měli schopnosti nebo ne) a ještě si ihned přisvojovali autoritu vše řídit,
se staršími žáky kteří s oblibou zneužívali a ponižovali ty mladší, se šikanou, atd. atd.


Ale otázka je, co je příčinou těchto "rušivých elementů". Nemyslím si, že by to bylo součástí "human nature", ale je to spíše výsledkem špatné výchovy a špatných škol. Peter ve svém blogu věnuje několik článků právě výchově, kterou nazývá "trustful parenting", což součastí tohoto seriálu nebude, ale možná to přeložím později. Ve zkratce to znamená, že by měli rodiče svým dětem plně důvěřovat, v jejich schopnosti učit se, podporovat jejich zájmy, nijak je neschazovat, když se jim nedaří, mít k nim patřičný respekt, nechovat se autoritářsky atd atd...
Je to ale začarovaný kruh. Děti, které zažijí špatnou výchovu a projdou špatnými školami, tak pak mají tendenci všechno zopakovat u svých dětí a tak dále. Tohle musíme nějak přerušit, jinak se výrazného zlepšení celé společnosti nedočkáme...

Thorby

Re: Svoboda k učení

Uživatel Central Scrutinizer napsal:


Samozřejmě, je pravděpodobné že přes veškerou vysněnou efektivitu školství na svobodném trhu lze očekávat, že bude třeba MNOHEM více "schopných" učitelů což bude vyžadovat mnohem vyšší náklady jejichž následkem bude mnohem nižší přístupnost pro všechny.

Rovnako je možné očakávať, že na slobodnom trhu školy nebudú robiť zbytočné veci, ktoré sú po nich požadované alebo veci, ktoré robia neefektívne, čo povedie k omnoho menším nákladom, čoho následkom budú prístupnejšie pre všetkých.

Central Scrutinizer

Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Kosik napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

V teorii to vypadá dobře, já bych podobný způsob výuky žáků a studentů uvítal...
...pokud dá záruky že těm rychlejším, bystřejším, pokročilejším, svědomitějším rovněž poskytne mechanismy které jim umožní z jejich kruhu vytřídit ty kteří jej negativně narušují.
Ty samé záruky a mechanismy potom i.m.o musí být poskytnuty i těm pomalejším, méně bystrým, měně pokročilým či méně svědomitým.
Jedná se o určení hranice, kde svoboda jedněch končí a svoboda druhých začíná.
Absolutní a neomezená svoboda není možná ani ve školním prostředí, ani v reálném životě.

Tento "seriál", ač plný líbivých předpokladů zatím nebere v potaz realitu a různé "rušivé elementy" které jsou větším či menším problémem všech forem výuky.
Snad se k tomu časem propracuje.
Většina z nás se jistě setkala s těmi, kteří sabotovali vše o co se kolektiv snažil,
se šplhouny kteří se naopak snažili zviditelnit tím že se demonstrativně cpali do všeho (ať k tomu měli schopnosti nebo ne) a ještě si ihned přisvojovali autoritu vše řídit,
se staršími žáky kteří s oblibou zneužívali a ponižovali ty mladší, se šikanou, atd. atd.

Ke věkové segregaci dochází hlavně proto, že od dob industriální revoluce se pod tlakem industrialistů začalo na lidi hledět jako na komoditu (human resource) a na školství jako na výrobu /produkci, kde je kladen důraz především na efektivitu (snižování nákladů, zvyšování počtu segregovaných žáků na jednoho specializovaného učitele, atd.).

Samozřejmě, je pravděpodobné že přes veškerou vysněnou efektivitu školství na svobodném trhu lze očekávat, že bude třeba MNOHEM více "schopných" učitelů což bude vyžadovat mnohem vyšší náklady jejichž následkem bude mnohem nižší přístupnost pro všechny.
Segregace se může změnit v diskriminaci.



Ale otázka je, co je příčinou těchto "rušivých elementů". Nemyslím si, že by to bylo součástí "human nature", ale je to spíše výsledkem špatné výchovy a špatných škol. Peter ve svém blogu věnuje několik článků právě výchově, kterou nazývá "trustful parenting", což součastí tohoto seriálu nebude, ale možná to přeložím později. Ve zkratce to znamená, že by měli rodiče svým dětem plně důvěřovat, v jejich schopnosti učit se, podporovat jejich zájmy, nijak je neschazovat, když se jim nedaří, mít k nim patřičný respekt, nechovat se autoritářsky atd atd...
Je to ale začarovaný kruh. Děti, které zažijí špatnou výchovu a projdou špatnými školami, tak pak mají tendenci všechno zopakovat u svých dětí a tak dále. Tohle musíme nějak přerušit, jinak se výrazného zlepšení celé společnosti nedočkáme...

Ale...
Se kterou částí mého komentáře nesouhlasíte?

Central Scrutinizer

Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Thorby napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

V teorii to vypadá dobře, já bych podobný způsob výuky žáků a studentů uvítal...
...pokud dá záruky že těm rychlejším, bystřejším, pokročilejším, svědomitějším rovněž poskytne mechanismy které jim umožní z jejich kruhu vytřídit ty kteří jej negativně narušují.
Ty samé záruky a mechanismy potom i.m.o musí být poskytnuty i těm pomalejším, méně bystrým, měně pokročilým či méně svědomitým.
Jedná se o určení hranice, kde svoboda jedněch končí a svoboda druhých začíná.
Absolutní a neomezená svoboda není možná ani ve školním prostředí, ani v reálném životě.

Tento "seriál", ač plný líbivých předpokladů zatím nebere v potaz realitu a různé "rušivé elementy" které jsou větším či menším problémem všech forem výuky.
Snad se k tomu časem propracuje.
Většina z nás se jistě setkala s těmi, kteří sabotovali vše o co se kolektiv snažil,
se šplhouny kteří se naopak snažili zviditelnit tím že se demonstrativně cpali do všeho (ať k tomu měli schopnosti nebo ne) a ještě si ihned přisvojovali autoritu vše řídit,
se staršími žáky kteří s oblibou zneužívali a ponižovali ty mladší, se šikanou, atd. atd.

Ke věkové segregaci dochází hlavně proto, že od dob industriální revoluce se pod tlakem industrialistů začalo na lidi hledět jako na komoditu (human resource) a na školství jako na výrobu /produkci, kde je kladen důraz především na efektivitu (snižování nákladů, zvyšování počtu segregovaných žáků na jednoho specializovaného učitele, atd.).

Samozřejmě, je pravděpodobné že přes veškerou vysněnou efektivitu školství na svobodném trhu lze očekávat, že bude třeba MNOHEM více "schopných" učitelů což bude vyžadovat mnohem vyšší náklady jejichž následkem bude mnohem nižší přístupnost pro všechny.
Segregace se může změnit v diskriminaci.


Rovnako je možné očakávať, že na slobodnom trhu školy nebudú robiť zbytočné veci, ktoré sú po nich požadované alebo veci, ktoré robia neefektívne, čo povedie k omnoho menším nákladom, čoho následkom budú prístupnejšie pre všetkých.

Rovnako je možné očakávať, že na slobodnom trhu školy budú robiť zbytočné veci, ktoré sú po nich požadované zákazníky na svobodném trhu, alebo veci, ktoré robia neefektívne, čo povedie spolu se mzdami MNOHEM viacej učitelov k omnoho vetším nákladom, čoho následkom budú mnohem menej prístupne pre všetkých.

Tohle nikam nevede, že? : )

Ještě něco se Vám chce na mém příspěvku rozporovat?
Jaký je Váš názor na mnou navrhované "mechanismy" samo-segregace o které tu jde?

Thorby

Re: Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Uživatel Thorby napsal:

...
Rovnako je možné očakávať, že na slobodnom trhu školy budú robiť zbytočné veci, ktoré sú po nich požadované zákazníky na svobodném trhu, alebo veci, ktoré robia neefektívne, čo povedie spolu se mzdami MNOHEM viacej učitelov k omnoho vetším nákladom, čoho následkom budú mnohem menej prístupne pre všetkých.

Tohle nikam nevede, že? : )

Ještě něco se Vám chce na mém příspěvku rozporovat?
Jaký je Váš názor na mnou navrhované "mechanismy" samo-segregace o které tu jde?

Samozrejme že to nikam nevedie. Vy napíšete svoje pocity, ja na to zareagujem svojimi pocitmi a tým to, bez nepocitových dôkazov, hasne.
Z tohto dôvodu sa k segregácii len ťažko vyjadriť, pretože podľa môjho názoru ak aj k nej dôjde, nezáleží na tom, pretože k nej dochádza aj v jestvujúcom školskom systéme (platené doučovanie, súkromná jazykovka, motivovaný rodič...).

Kosik

Re: Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Central Scrutinizer napsal:


Rovnako je možné očakávať, že na slobodnom trhu školy budú robiť zbytočné veci, ktoré sú po nich požadované zákazníky na svobodném trhu, alebo veci, ktoré robia neefektívne, čo povedie spolu se mzdami MNOHEM viacej učitelov k omnoho vetším nákladom, čoho následkom budú mnohem menej prístupne pre všetkých.


Ukažte mi jediný příklad z historie, kdy se zvýšily náklady po zprivatizování státem ovládané oblasti.

Zdeněk G

Re: Re: Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Kosik napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

...

Ukažte mi jediný příklad z historie, kdy se zvýšily náklady po zprivatizování státem ovládané oblasti.


Přechodně snad vždycky :-D, zvláště pak u nás zářným příkladem budiž Babišovo předotované imperium, jehož produkty jsou na jiných než našem trhu zcela nekonkurenceschopné... proč asi. V cizině bych dal za příklad Enron v USA.

Privatizace existujícího je totiž výborná příležitost pro krádeže za využití známosti, podvodů na naivnějších, nestandardní dohody s politiky kteří privatizaci etc.

A to nemluvím "privatizaci" služeb, nadále placených z veřejných rozpočtů jako např. privatizace správy silniční sítě ve středočeském kraji nebo připravovaného outsourcingu IT v severočeské KZ, ktré jsou v podstatě jen vyvedením zdrojů do spřízněných soukromých rukou a ušité na míru konkrétním firmám, které by na skutečném volném trhu jinak uspěly tak akorát v Kocourkově.

Samozřejmě je to jiný problém, než jaký tu řešíme a asi bychom se jako "Rakušáci" shodli že kolikrát ve skutečnosti nejde o privatizaci oboru jako takového, ale problém je ten že většinová společnost termín privatizace vnímá v tom kontextu jak jej realizovala v posledních 20 letech především ODS.

Neříkám neprivatizovat. Spíš než klást takovéto srandovní otázky přijít s články o tom proč ta naše česká privatizace za posledních 20 let není tak úplně to co má privatizací na mysli Rakouská ekonomická škola.

Kosik

Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Zdeněk G napsal:

Neříkám neprivatizovat. Spíš než klást takovéto srandovní otázky přijít s články o tom proč ta naše česká privatizace za posledních 20 let není tak úplně to co má privatizací na mysli Rakouská ekonomická škola.

Musíme vždy poukazovat na to, že privatizaci předcházelo kriminální a nelegitimní znárodnění. To byl ta prvnotní špatnost. Privatizace je už jen jeho výsledkem a je to situace, která není v žádném případě standatdní a nikdy nemůže proběhnout tak, aby s tím všichni souhlasili. Je pochopitelné, že při zprivatizování tak ohromných majetků, jaké nashromáždil komunistický stát, se velké části dostanou k těm, kteří mají konexe a známosti v nejvyšší politice. To je prostě základní vlastnost systému...

krija

aj tu su rakusania komplet mimo.

verejne, alebo sukromne skolstvo nic nevyriesi, lebo ani jedno nepozna a nedokaze prejst ku korenu veci. odporucam knihu koncept kontinua od Jean Liedloffovej.

http://jaknato.webz.cz/download/nicnezpravda/koncept_kontinua.pdf

Hugo

Re: aj tu su rakusania komplet mimo.

Uživatel krija napsal:

verejne, alebo sukromne skolstvo nic nevyriesi, lebo ani jedno nepozna a nedokaze prejst ku korenu veci. odporucam knihu koncept kontinua od Jean Liedloffovej.

http://jaknato.webz.cz/download/nicnezpravda/koncept_kontinua.pdf


Vždyt to je hodně podobnému tomu, co o výchově píše Peter Gray.

Kosik

Re: aj tu su rakusania komplet mimo.

Uživatel krija napsal:

verejne, alebo sukromne skolstvo nic nevyriesi, lebo ani jedno nepozna a nedokaze prejst ku korenu veci. odporucam knihu koncept kontinua od Jean Liedloffovej.

http://jaknato.webz.cz/download/nicnezpravda/koncept_kontinua.pdf


Naprostý souhlas. Vždyť o tom je celý seriál Svoboda učení. A je to to, o čem tady neustále píšu.

A neřekl bych, že jsou rakušani mimo. Pokud mluví pouze o ekonomické stránce, tedy že je vždy lepší soukromé, dobrovolné řešení než násilné státní, tak v tom mají samozřejmě pravdu. A nevím o tom, že by obhajovali podobu současných škol nebo se nějak vyjadřovali k výchově. To není úkolem ekonomů. To je úklem nás všech, pokud nám opravdu na dětech záleží...

Kosik

Re: Re: aj tu su rakusania komplet mimo.

A největším problémem je, že rodiče, kteří tuto filozofii pochopí a budou ji chtít praktikovat, tak brzy tvrdě narazí na státní byrokracii, která jim nejenomže bere peníze na financování svého systému, ale hazí jim klacky pod nohy prostřednictvím nejrůznějších zákonů. Jde mi hlavně o to, aby těmto rodičům dal stát pokoj. Ale bohužel lidé jako Rob, kteří tuto filozofii nechápou, jim to nechtějí pod hrozbou násilí dopřát...

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Thorby napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

V teorii to vypadá dobře, já bych podobný způsob výuky žáků a studentů uvítal...
...pokud dá záruky že těm rychlejším, bystřejším, pokročilejším, svědomitějším rovněž poskytne mechanismy které jim umožní z jejich kruhu vytřídit ty kteří jej negativně narušují.
Ty samé záruky a mechanismy potom i.m.o musí být poskytnuty i těm pomalejším, méně bystrým, měně pokročilým či méně svědomitým.
Jedná se o určení hranice, kde svoboda jedněch končí a svoboda druhých začíná.
Absolutní a neomezená svoboda není možná ani ve školním prostředí, ani v reálném životě.

Tento "seriál", ač plný líbivých předpokladů zatím nebere v potaz realitu a různé "rušivé elementy" které jsou větším či menším problémem všech forem výuky.
Snad se k tomu časem propracuje.
Většina z nás se jistě setkala s těmi, kteří sabotovali vše o co se kolektiv snažil,
se šplhouny kteří se naopak snažili zviditelnit tím že se demonstrativně cpali do všeho (ať k tomu měli schopnosti nebo ne) a ještě si ihned přisvojovali autoritu vše řídit,
se staršími žáky kteří s oblibou zneužívali a ponižovali ty mladší, se šikanou, atd. atd.

Ke věkové segregaci dochází hlavně proto, že od dob industriální revoluce se pod tlakem industrialistů začalo na lidi hledět jako na komoditu (human resource) a na školství jako na výrobu /produkci, kde je kladen důraz především na efektivitu (snižování nákladů, zvyšování počtu segregovaných žáků na jednoho specializovaného učitele, atd.).

Samozřejmě, je pravděpodobné že přes veškerou vysněnou efektivitu školství na svobodném trhu lze očekávat, že bude třeba MNOHEM více "schopných" učitelů což bude vyžadovat mnohem vyšší náklady jejichž následkem bude mnohem nižší přístupnost pro všechny.
Segregace se může změnit v diskriminaci.


Samozrejme že to nikam nevedie. Vy napíšete svoje pocity, ja na to zareagujem svojimi pocitmi a tým to, bez nepocitových dôkazov, hasne.
Z tohto dôvodu sa k segregácii len ťažko vyjadriť, pretože podľa môjho názoru ak aj k nej dôjde, nezáleží na tom, pretože k nej dochádza aj v jestvujúcom školskom systéme (platené doučovanie, súkromná jazykovka, motivovaný rodič...).


Vy nechápete, předstíráte že nechápete nebo nechcete chápat co jsem napsal.
Jinak by jste tu nevyrážel otevřené dveře.

Já SEGREGACI podle věku neoobhajuji, právě NAOPAK. Je to jasné hned z první věty:
"V teorii to vypadá dobře, já bych podobný způsob výuky žáků a studentů uvítal..."

Nebo jsem Vás špatně pochopil a jste to vy kdo hájí SEGREGACI podle věku?

Napsal jsem, že i.m.o. by žáci měli mít k dispozici "mechanismy které jim umožní z jejich kruhu vytřídit ty kteří jej negativně narušují."
Označil jsem to jako "SAMO-SEGREGACI" nikoli SEGREGACI.

Co tedy rozporujete?
Jste snad názoru že by žáci NEMĚLI mít k dispozici mechanismy které jim umožní z jejich kruhu vytřídit ty kteří jej negativně narušují?
Pokud ano, není třeba kolem toho kroužit jako kolem horké kaše.
Nikomu svůj názor nevnucuji, máte právo si vztvořit vlastní názor. Jen je třeba ho zformulovat.

Je dobré si občas přečíst co v příspěvku píši, ne jen reagovat na na můj nick jako na červenou muletu.

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Kosik napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

...

Ukažte mi jediný příklad z historie, kdy se zvýšily náklady po zprivatizování státem ovládané oblasti.
¨
Ukažte mi příklad, kde se v privátním sektoru (řekněme 4x) zvýšení stavu zaměstnanců nezvýší náklady na platy.

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Zdeněk G napsal:

Uživatel Kosik napsal:

...

Přechodně snad vždycky :-D, zvláště pak u nás zářným příkladem budiž Babišovo předotované imperium, jehož produkty jsou na jiných než našem trhu zcela nekonkurenceschopné... proč asi. V cizině bych dal za příklad Enron v USA.

Privatizace existujícího je totiž výborná příležitost pro krádeže za využití známosti, podvodů na naivnějších, nestandardní dohody s politiky kteří privatizaci etc.

A to nemluvím "privatizaci" služeb, nadále placených z veřejných rozpočtů jako např. privatizace správy silniční sítě ve středočeském kraji nebo připravovaného outsourcingu IT v severočeské KZ, ktré jsou v podstatě jen vyvedením zdrojů do spřízněných soukromých rukou a ušité na míru konkrétním firmám, které by na skutečném volném trhu jinak uspěly tak akorát v Kocourkově.

Samozřejmě je to jiný problém, než jaký tu řešíme a asi bychom se jako "Rakušáci" shodli že kolikrát ve skutečnosti nejde o privatizaci oboru jako takového, ale problém je ten že většinová společnost termín privatizace vnímá v tom kontextu jak jej realizovala v posledních 20 letech především ODS.

Neříkám neprivatizovat. Spíš než klást takovéto srandovní otázky přijít s články o tom proč ta naše česká privatizace za posledních 20 let není tak úplně to co má privatizací na mysli Rakouská ekonomická škola.

Děkuji Vám za to, že jste to vzal za mne.
Já už na podobné "srandovní otázky" odmítám psát logická vysvětlení.
Je to jako házení perel...

Zdeněk G

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Kosik napsal:

Uživatel Zdeněk G napsal:

...

Musíme vždy poukazovat na to, že privatizaci předcházelo kriminální a nelegitimní znárodnění. To byl ta prvnotní špatnost. Privatizace je už jen jeho výsledkem a je to situace, která není v žádném případě standatdní a nikdy nemůže proběhnout tak, aby s tím všichni souhlasili. Je pochopitelné, že při zprivatizování tak ohromných majetků, jaké nashromáždil komunistický stát, se velké části dostanou k těm, kteří mají konexe a známosti v nejvyšší politice. To je prostě základní vlastnost systému...


To je také diskutabilní, u mnoha oborů, např. školství či zdravotnictví či dopravu jde o infrastrukturu vybudovanou státem a bylo-li na začátku nějaké soukromé jádro na kterém se stavělo, nedá se to vůbec srovnávat.

Rozhodnutí ponechat takovou infrastrukturu v rukou státu je IMO legitimní a musíme chápat že po tom co se tu za posledních 20 let dělo je vůle ji privatizovat minimální - je li vůbec nějaká. A pokud vůle je, vedou ji stejné motivy, které k ní vedli v průběhu posledních let. A ty nejsou ideové ale zištné a takovým mi děláme pouze užitečné idioty. Na co by se mělo tlačit spíš je zrušení regulací takovým způsobem aby vzniklo zkutečně konkurenční prostředí. Byť prozatím se státním monopolem.

Tím myslím ve zdravotnictví možnost vystoupit ze systému povinného zdravotního pojištění, ve školství cest vidím více a bylo by to na samostatný článek, u dopravy naopak nevidím žádnou bezproblémovou.

Thorby

Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Uživatel Thorby napsal:

...

Vy nechápete, předstíráte že nechápete nebo nechcete chápat co jsem napsal.
Jinak by jste tu nevyrážel otevřené dveře.

Já SEGREGACI podle věku neoobhajuji, právě NAOPAK. Je to jasné hned z první věty:
"V teorii to vypadá dobře, já bych podobný způsob výuky žáků a studentů uvítal..."

Nebo jsem Vás špatně pochopil a jste to vy kdo hájí SEGREGACI podle věku?

Napsal jsem, že i.m.o. by žáci měli mít k dispozici "mechanismy které jim umožní z jejich kruhu vytřídit ty kteří jej negativně narušují."
Označil jsem to jako "SAMO-SEGREGACI" nikoli SEGREGACI.

Co tedy rozporujete?
Jste snad názoru že by žáci NEMĚLI mít k dispozici mechanismy které jim umožní z jejich kruhu vytřídit ty kteří jej negativně narušují?
Pokud ano, není třeba kolem toho kroužit jako kolem horké kaše.
Nikomu svůj názor nevnucuji, máte právo si vztvořit vlastní názor. Jen je třeba ho zformulovat.

Je dobré si občas přečíst co v příspěvku píši, ne jen reagovat na na můj nick jako na červenou muletu.

Už som sa zľakol, že čo je toto za komentár a ono ste očividne použili nesprávnu citáciu, ku ktorej ste napísali svoj komentár.

Roman2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Zdeněk G napsal:

Uživatel Kosik napsal:

...

To je také diskutabilní, u mnoha oborů, např. školství či zdravotnictví či dopravu jde o infrastrukturu vybudovanou státem a bylo-li na začátku nějaké soukromé jádro na kterém se stavělo, nedá se to vůbec srovnávat.

Rozhodnutí ponechat takovou infrastrukturu v rukou státu je IMO legitimní a musíme chápat že po tom co se tu za posledních 20 let dělo je vůle ji privatizovat minimální - je li vůbec nějaká. A pokud vůle je, vedou ji stejné motivy, které k ní vedli v průběhu posledních let. A ty nejsou ideové ale zištné a takovým mi děláme pouze užitečné idioty. Na co by se mělo tlačit spíš je zrušení regulací takovým způsobem aby vzniklo zkutečně konkurenční prostředí. Byť prozatím se státním monopolem.

Tím myslím ve zdravotnictví možnost vystoupit ze systému povinného zdravotního pojištění, ve školství cest vidím více a bylo by to na samostatný článek, u dopravy naopak nevidím žádnou bezproblémovou.

A co na tom, že děláme "užitečné idioty" někomu, kdo má zištné důvody. Všichni máme v jistém smyslu zištné důvody. Všichni chceme vyřizovat své záležitosti pro nás co nejvýhodněji. Těžko lze očekávat, že ti, co mají páky někde ve státním aparátu, jich nebudou využívat. Pokud je někdo vinen, pak pouze a jedině státní úředník, který v daném případě selhal.
Od privatizace bych si sliboval ne to, že bude čistá a průhledná, ale to, že majetkové poměry PO privatizaci budou průhledné. Tzn. že majetek bude mít konkrétní majitele, kteří budou za tento majetek zodpovědní a nikdo je nebude dotovat. A také že my ostatní přestaneme mít pocit, že můžeme rozhodovat o něčem, co nám nikdy ve skutečnosti nepatřilo. To jsou takové ty kecy o "rodinném stříbře" apod.

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Thorby napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

...
Už som sa zľakol, že čo je toto za komentár a ono ste očividne použili nesprávnu citáciu, ku ktorej ste napísali svoj komentár.

?

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda k učení

Uživatel Thorby napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

...
Už som sa zľakol, že čo je toto za komentár a ono ste očividne použili nesprávnu citáciu, ku ktorej ste napísali svoj komentár.

Taže nerozporujete nic : )

Koho tu nesprávně cituji...specificky?

bdX

Babička

pokud Babičku četlo či alespoń vidělo dejme tomu všech 15 milionů Čechů, Moraváků, Slezáků a Slováků, tak to znamená, že ze 6 miliard lidí na světě ji nečetlo, nevidělo a vlastně vůbec nezná a neví o co jde tak zhruba 5,985 miliardy lidí. Je tedy nezbytné zahájit kampaň na celosvětové proslavení Babičky třeba pod sloganem Babička na každý stůl, vyžádat si na to granty ministerstva kultury a EU a tím zajistit základní vzdělanost obyvatel zeměplanety.
přidat komentář zpět na článek

Uživatelské menu

Login:
Heslo:
zapamatovat si mě
Nemáte zde účet?
Zaregistrujte se!
RSS feed
Atom feed