Mises.cz

Mises.cz

Všechny články

obrázek k článku

Svoboda učení - část II.

Děti jsou přírodou navrženy tak, aby se vzdělávaly samy.

obrázek k článku

Problém volného času v Ekonomii dobra a zla

Kniha „Ekonomie dobra a zla“ od ekonoma Tomáše Sedláčka se stala bestsellerem. Přesto se domnívám, že je v některých směrech diskutabilní. Tím však netvrdím, že je tomu tak ve všech směrech.

obrázek k článku

ABCT 1/8 : Rakouská teorie hospodářských cyklů

V následujících osmi útercích bude na stránkách Mises Institutu vycházet nový seriál článků na téma rakouská teorie hospodářských cyklů. Staňte se experty! Zde je první díl.

obrázek k článku

Ke konečnému ospravedlnění etiky soukromého vlastnictví

Chci demonstrovat, že pouze libertariánská etika soukromého vlastnictví může být ospravedlněna argumentací díky praxeologickým předpokladům argumentace samotné. Jakákoliv jiná, nelibertariánská etika musí být založena na porušení demonstrovaných preferencí.

obrázek k článku

Deset klíčových myšlenek - 10. Co politici dovedou a co nedovedou

Prezident může v krátkém období stimulovat ekonomiku asi tak, jako vy můžete nechat své dítě vyrůst o stopu za týden. Skutečný růst potřebuje čas. To nejlepší, co může prezident udělat, je pomoci vytvořit prostředí příznivé pro tento růst, když rozpoutá kreativitu lidí vlastního národa.

obrázek k článku

Euro: pošetilost politické měny

Finanční trhy pokračují v opakovaných vzestupech a pádech podle toho, jaké jsou poslední zprávy z Evropy.

obrázek k článku

Mýtus ústavy, alebo ako zabezpečiť spravodlivý právny systém?

Väčšina ľudí sa zhodne na tom, že efektívny a spravodlivý právny systém je jednou z najdôležitejších vecí v spoločnosti.

obrázek k článku

Svoboda učení - část I.

Děti přicházejí na svět s vrozenými touhami vzdělávat se, které zahrnují touhu hrát si a prozkoumávat. Tento blog je primárně o těchto touhách a způsobech, kterými bychom mohli vytvořit prostředí pro učení, které je nepotlačuje, ale rozvíjí.

obrázek k článku

Komunismus a Europeismus. Co mají společné?

Mnohokrát v životě jsem si ověřila, že stačí obyčejný selský rozum a určitá míra pozornosti a snadno vysledujete aktuální společenské problémy, pnutí i budoucí trendy.

obrázek k článku

For a New Liberty: Stát jako agresor - část IV.

Pokud je stát skupina kořistníků, kdo potom tvoří stát?

obrázek k článku

Deset klíčových myšlenek - 9. Prasata nelétají: Jak ekonomové nahlíží na politiku

Své politiky nazýváme svými zástupci a oni často tvrdí, že za nás bojují. Ale když nad tím přemýšlíme, uvědomíme si, že naše zájmy jsou různé, a tak žádný politik nemůže bojovat za nás za všechny. Naše zájmy a touhy jsou nevyhnutelně protichůdné a politici se nutně musí rozhodnout.

obrázek k článku

Obžaloba duševního vlastnictví - část XII.

Duševní vlastnictví, minimálně ve formě patentů a copyrightů, nemůže být ospravedlněno.

obrázek k článku

Chvála domácímu vzdělávání

Náš největší obdiv si zaslouží skupina podnikatelů, která je snad tou nejméně oceňovanou. Domácí učitelé rodičové nečekají na to, až politici a technokrati opraví rozbitý systém vzdělávání.

obrázek k článku

Libertariánský přistěhovalecký hlavolam

Z liberálního hlediska by mělo být jasné, že je třeba se zbavit všech licenčních požadavků včetně imigrace.

obrázek k článku

SAV o Gorile a liberalizme

Mladý vedecký pracovník Ekonomického ústavu SAV a pravidelný prispievateľ do denníku Pravda Ivan Lesay neprepásol jedinečnú príležitosť vyjadriť sa k téme Gorila. Keďže sa jedná o pracovníka Ekonomického ústavu, nie je snáď prehnané očakávať aspoň priemerné ekonomické vzdelanie.

obrázek k článku

Věda a byrokracie aneb Čornejová versus Mises

Zabývejme se situací, kdy je věda financována z veřejných rozpočtů. Pak však příjem nesouvisí přímo s produktem poskytovaným společnosti.

Uživatelské menu

Login:
Heslo:
zapamatovat si mě
Nemáte zde účet?
Zaregistrujte se!
RSS feed
Atom feed