
Svoboda učení - část III.
Mises.cz: 08. března 2012, Peter Gray (přidal Jiří Košárek), komentářů: 4
Sledování malých dětí, jak se učí, může způsobit revoluci našim názorům na vzdělávání.
Mises.cz: 08. března 2012, Peter Gray (přidal Jiří Košárek), komentářů: 4
Sledování malých dětí, jak se učí, může způsobit revoluci našim názorům na vzdělávání.
Mises.cz: 07. března 2012, Petr Málek, komentářů: 33
V jednom musím se studenty souhlasit – reforma je špatná. Ale studenti provolávají jméno krále, který je již dávno mrtev, vlastně v případě Česka snad tento král ani nikdy naživu nebyl.
Mises.cz: 06. března 2012, Jan Mašek, komentářů: 127
Druhý díl seriálu o rakouské teorii hospodářských cyklů
Mises.cz: 05. března 2012, Adam Ábelovský, komentářů: 22
Řešení stavu vysokého, ale i středního a zřejmě i základního školství, vyřeší jediné. Trh. Dejme školám opravdovou autonomii. Ať se nabídnou na trhu školství. Budou tak podrobeni poptávce, která bude odrážet preference potenciálních studentů.
Mises.cz: 04. března 2012, Murray N. Rothbard (přidal Jakub Skala), komentářů: 6
Odpovědí potom je, že od počátků státu se jeho vládci vždy obraceli na spojenectví s třídou intelektuálů jako na nezbytnou podporu jejich vlády.
Mises.cz: 03. března 2012, Luboš Zálom (přidal Kolektiv Mises.cz), komentářů: 70
Ideálem kolektivistů je unifikace - šedivá a zaměnitelná stejnost. Platí to takřka u jakéhokoliv jejich pohledu na libovolnou otázku lidského života.
Mises.cz: 02. března 2012, Mises.org (přidal Ondřej Moravec), komentářů: 12
Před rokem 1934 se myslelo, že Kongres nemá moc učinit cokoliv nelegálním. Proto prohibicionisté potřebovali ústavní dodatek, aby lidem vzali alkohol. Avšak v roce 1934 Nejvyšší soud rozhodl poměrem hlasů 5 – 4, že Kongres může učinit zlato nelegálním.
Mises.cz: 01. března 2012, Peter Gray (přidal Jiří Košárek), komentářů: 43
Děti jsou přírodou navrženy tak, aby se vzdělávaly samy.
Mises.cz: 29. února 2012, HynekRk, komentářů: 18
Kniha „Ekonomie dobra a zla“ od ekonoma Tomáše Sedláčka se stala bestsellerem. Přesto se domnívám, že je v některých směrech diskutabilní. Tím však netvrdím, že je tomu tak ve všech směrech.
Mises.cz: 28. února 2012, Jan Mašek, komentářů: 34
V následujících osmi útercích bude na stránkách Mises Institutu vycházet nový seriál článků na téma rakouská teorie hospodářských cyklů. Staňte se experty! Zde je první díl.
Mises.cz: 27. února 2012, Hans-Hermann Hoppe (přidal Dominik Stroukal), komentářů: 64
Chci demonstrovat, že pouze libertariánská etika soukromého vlastnictví může být ospravedlněna argumentací díky praxeologickým předpokladům argumentace samotné. Jakákoliv jiná, nelibertariánská etika musí být založena na porušení demonstrovaných preferencí.
Mises.cz: 26. února 2012, Russ Roberts (přidal Dominik Stroukal), komentářů: 38
Prezident může v krátkém období stimulovat ekonomiku asi tak, jako vy můžete nechat své dítě vyrůst o stopu za týden. Skutečný růst potřebuje čas. To nejlepší, co může prezident udělat, je pomoci vytvořit prostředí příznivé pro tento růst, když rozpoutá kreativitu lidí vlastního národa.
Mises.cz: 25. února 2012, Robert P. Murphy (přidal Martin Komrska), komentářů: 48
Finanční trhy pokračují v opakovaných vzestupech a pádech podle toho, jaké jsou poslední zprávy z Evropy.
Mises.cz: 24. února 2012, Filip Vačko, komentářů: 116
Väčšina ľudí sa zhodne na tom, že efektívny a spravodlivý právny systém je jednou z najdôležitejších vecí v spoločnosti.
Mises.cz: 23. února 2012, Peter Gray (přidal Jiří Košárek), komentářů: 32
Děti přicházejí na svět s vrozenými touhami vzdělávat se, které zahrnují touhu hrát si a prozkoumávat. Tento blog je primárně o těchto touhách a způsobech, kterými bychom mohli vytvořit prostředí pro učení, které je nepotlačuje, ale rozvíjí.
Mises.cz: 22. února 2012, Tereza Kakosová, komentářů: 39
Mnohokrát v životě jsem si ověřila, že stačí obyčejný selský rozum a určitá míra pozornosti a snadno vysledujete aktuální společenské problémy, pnutí i budoucí trendy.