Mises.cz

Mises.cz

Všechny články

obrázek k článku

Školou k loajálnímu poddanství

Škola je považována za jeden z významných faktorů, který formuje člověka. Často se vedle rodiny považuje za faktor nejdůležitější. V našem státě je školství prakticky výhradně doménou státu.

obrázek k článku

Dějiny 1.1. - První filozofové-ekonomové: Řekové

Jako obvykle všechno začalo u Řeků. Starověcí Řekové byli první civilizovaní lidé, kteří používali svůj rozum k systematickému přemýšlení nad světem kolem sebe.

obrázek k článku

For a New Liberty: Stát a intelektuálové - část V.

Jakmile máme stát, odevzdáváme všechny naše zbraně a donucovací prostředky státnímu aparátu, předáváme veškerou naši moc konečného rozhodování této zbožňované skupině a potom se musíme radostně posadit a tiše očekávat nekonečný proud spravedlnosti.

obrázek k článku

Vznešenost liberalismu a stoka lidství

Jsou lidé příliš slabí a prázdní? Je obecnou vlastností lidí křivost, zlost a hloupost? Zřejmě ano, je-li neustále tvrzeno, že liberalismus rakouské školy je neproveditelný a neakceptovatelný.

obrázek k článku

Nenávist ke státu a láska ke svobodě

Libertariáni mají řadu problémů týkajících se public relations. Některé jsou důsledkem toho, že lidé nerozumí našim myšlenkám. Jiné jsou nicméně naší vlastní chybou.

obrázek k článku

Tvorba pracovní míst vs. tvorba hodnot

Dobírání si sloupkaře New York Times, Paula Krugmana, je jedním z nejoblíbenějších sportů na internetu. A oprávněně, jelikož často říká směšné věci.

obrázek k článku

Svoboda učení - část VII.

Jak se tisíce chudých dětí v Indii staly počítačově gramotnými.

obrázek k článku

Rozhovor s Hansem-Hermannem Hoppem

Čeká nás drastická inflace. Je to prostě základní abeceda ekonomie: když se množství statků a služeb v ekonomice příliš nezmění, zatímco se zdvojnásobí množství peněz, odrazí se to ve vyšších cenách,

obrázek k článku

ABCT 5/8 : Zdravý hospodářský růst

Pátý díl seriálu o rakouské teorii hospodářských cyklů.

obrázek k článku

Keynes vs. Hayek 0:2

Keynesova teorie je plná normativních soudů, které málokdo vědecky testuje, a proto dochází ke špatným závěrům. Hayek naopak vždy vycházel z logiky lidského jednání jako jeho učitel a kolega Ludwig von Mises.

obrázek k článku

Ať žije Marx!

Každý podle svých schopností a každému podle jeho potřeb.

obrázek k článku

Hodina beze mě

Zhasnete? Zhasněte. Anebo ne. Já nezhasnu. Anebo zhasnu. Bude záležet na tom, jestli budu potřebovat rozsvítit. Pojítko mezi mým zhasnutím a Hodinou Země ale nehledejte.

obrázek k článku

Cíle devalvace meny

A ještě méně lze omlouvat autory, jež se pokoušeli rádoby vědecky ospravedlnit nejhorší ze všech populárních omylů, myšlenku inflace.

obrázek k článku

Svoboda učení - část VI.

Co děti potřebují, aby se vzdělávaly samy?

obrázek k článku

Hlavní zdroj zisků a ztrát na trhu

Změna informací, ke které neustále dochází, brání ekonomickému systému, aby se proměnil v souměrně otáčející se ekonomiku a znovu a znovu způsobuje zisky jedné části společnosti a ztráty druhé části společnosti.

obrázek k článku

Kapitalistická Čína a komunistické USA

Proč kupovat krávu aneb jak je to s daněmi v USA?

Uživatelské menu

Login:
Heslo:
zapamatovat si mě
Nemáte zde účet?
Zaregistrujte se!
RSS feed
Atom feed